سایت‌ها قیمت مسکن را گران کردند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: برای کنترل بازار مسکن، قیمت گذاری باید توسط مشاوران املاک خبره صورت گیرد.

به گزارش صدای بورس، عبدالله اوتادی گفت: مردم عادی که اقدام به قیمت گذاری در رابطه با واحدهای مسکونی می‌کنند نظرات کارشناسی دقیقی در رابطه با قیمت‌های مسکن در مناطق و محلات مختلف ندارند و از سوی دیگر قیمت مسکن کوچه به کوچه، محله به محله و حتی طبقه به طبقه واحدهای مسکونی متفاوت است این در حالی است که سایر کالاها از جمله خودرو در فضای مجازی دارای ثبات قیمتی هستند.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک کشوری در چند سال پیش به دستور دادستانی قیمت‌ها از فضای مجازی برداشت که همین اقدام زمینه ساز آرام‌تر شدن بازار مسکن در کشور شد.


  • بیشتر بخوانید:

بازار اجاره مسکن سامانه‌ای می‌شود


او می‌گوید: بازار مسکن برای رسیدن به آرامش نیاز به برداشته شدن قیمت‌ از سایت‌ها دارد که این اقدام هم باید توسط وزارت صمت و با دستور دادستانی صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۹۹ ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام به قیمت گذاری در بخش اجاره تا سقف ۲۵ درصد کرده و از سوی دیگر، برای کنترل بازار اجاره هم تسهیلات ودیعه را به تصویب رسانده است.

کد خبر 452209

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    دولت که هر روز از اقدام برای افزایش جمعیت صحبت میکند میشه گفت مهمترین مسئله مسکن می‌باشد که اگر مردم اینچنین دغدغه مسکن داشته باشند اصلأ به بچه‌دار شدن فکر نمی‌کنند حتی آمار ازدواج هم داره به صفر میل می‌کنه پس اگر میخواهید جمعیت افزایش یابد بایستی دست بانکها و نهادهای خاص که بزرگترین سوداگران هستند و افسارشان هم در دست دولت می‌باشد از بازار مسکن کوتاه کند ولی تعارض منافع نمی‌گذارد مثال همین حالا که قانون مالیات بر خانه‌های درست اجرا نمیشود یا اینکه علی رغم دستورالعمل بانک مرکزی به بانک‌ها که بنگاه داری نکنند ولی میکنند و......غیره ناشی از تعارض منافع است