بحران موجودیت شرکت‌های بزرگ در راه است / دومینو به بازار سرمایه می‌رسد؟

مدیرعامل هلندیگ صبا میهن گفت: اگر فکری برای استفاده از تکنولوژی های روز نکنیم در چهار سال آینده با بحران موجودیت شرکت های بزرگ صنعتی در ایران مواجه خواهیم بود.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ انرژی مستمر پاشنه آشیل سودآوری شرکت‌هاست هر گونه اخلال در این استمرار انرژی به طور مستقیم بر سودآوری شرکت‌های بورسی اثر می‌گذارد و در مرحله بعدی با ادامه یافتن این بحران، با تعطیلی شرکت‌های کوچک و در نهایت موجودیت شرکت‌های بزرگ مواجه خواهیم بود.

مهران فتحی، مدیرعامل هلدینگ صبا میهن با بیان اینکه همواره با بحران انرژی مواجه هستیم، گفت: در فصل تابستان در صنایع (به خصوص صنایع فولادی) با بحران آب مواجه هستیم و در زمستان با بحران برق. این مشکل در دنیا با نیروگاه‌های ماشینی قابل حمل،‌ حل شده است و شرکت‌های صنعتی بزرگ از این تکنولوژی استفاده می‌کنند به عنوان مثال اگر از این تکنولوژی استفاده شود، این نیروگاه قابل حمل در یک برهه زمانی می‌تواند برق یک شرکت صنعتی در اصفهان و در برهه زمانی دیگر برق شرکتی دیگر در تبریز را تامین کند.

بحران دیدگاه و بحران مدیریت
این مدیرعامل فولادی با بیان اینکه در ایران به دنبال اختراع چرخ هستیم، گفت: چرا به جای اینکه از نیروگاه‌های قابل دسترس استفاده کنیم، به دنبال انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی هستیم؟ به نظر می‌رسد در این بخش بحران دیدگاه و بحران مدیریت وجود دارد که با یک تصمیم درست می‌تواند حل شود.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش سرمایه بیش از ۱۲۵ برابری / سهم آذین به زودی در بین کارگزاری‌های برتر


انتقال بحران آب و برق به بازار سرمایه

فتحی بیان کرد: ‌شرکت‌هایی همچون ملی مس و فولاد مبارکه همواره با بحران آب و برق مواجه هستند، که این بحران به بازار سرمایه منتقل می‌شود، این شرکت‌ها برای انتقال آب هزینه بسیاری صرف کرده‌اندکه اگر از تکنولوژی جدید ماشینی استفاده کنند، دیگر بحرانی در این زمینه نیز نخواهند داشت.

در نقطه بحرانی آب هستیم
مدیرعامل هلدینگ صبا میهن با بیان اینکه ما در نقطه بحرانی بحران آب هستیم، گفت: اگر فکری برای استفاده از تکنولوژی های روز نکنیم در چهار سال آینده با بحران موجودیت شرکت های بزرگ صنعتی در ایران مواجه خواهیم بود چرا که تولید با هزینه زیاد و بحران ها توجیه پذیر نخواهد بود. بهتر است به سمت استفاده از تکنولوژی های نوینی برویم که در دنیا وجود دارد چرا که قابل بهره برداری است و ربطی به تحریم ندارد و با استفاده از آن می‌توان به توسعه رسید.

کد خبر 452155

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =