۱۷ درصد از سرمایه گذاری خارجی کشور از مناطق آزاد است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: پارسال در مجموع ۱۶۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم که ۱۷ درصد از سرمایه گذاری خارجی کل کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش صدای بورس، سعید محمد می گوید: امروز ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در قالب ۸۲ طرح به افتتاح رسید. این پروژه ها شامل ۳۹ پروژه صنعتی، ۳۹ پروژه عمرانی و ۴ پروژه کشاورزی است که در ۵ منطقه آزاد و ۷ منظره ویژه اقتصادی با اشتغالزایی ۸ هزار نفر ایجاد شد.

او گفت: در سال ۱۴۰۰، ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد و ۶۴ هزار میلیارد تومان در مناطق ویژه شکل گرفته است. به لحاظ سرمایه گذاری خارجی هم ۱۴۸ میلیون دلار در مناطق آزاد و ۱۵ میلیون دلار در مناطق ویژه شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید: رویای تحقق نیافتنی


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته او، ۱ میلیارد و ۹۶ میلیون دلار ارزش صادرات (غیر نفتی) از مناطق آزاد به خارج از کشور و ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار (نفتی و غیر نفتی) ارزش صادراتی از مناطق ویژه است. همچنین، ارزش واردات از مناطق آزاد ۱ میلیارد و ۱۰۶ میلیون دلار و ۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ بوده است. به این معنی که تراز تجاری مناطق ویژه در سال ۱۴۰۰، ۱۱ میلیارد دلار مثبت بوده است. ۷ درصد از کل کشفیات قاچاق کشور از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

کد خبر 452041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =