یارانه را به تولیدکننده بدهید

اگر اصلاح قیمت ها در مسیر درست پیش رود و به انحراف کشیده نشود، در میان مدت و بلندمدت کمک شایانی به کل اقتصاد کشور خواهد داشت.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ زمانی که تولید و عرضه همچنین تقاضا و عرضه در یک سطح باشد، قطعا به فعال شدن اقتصاد کمک می‌کند؛ از طرفی هم هر چقدر که تولیدکنندگان واقعی در مسیر رشد تقویت شوند، تاثیر مثبت و موثری بر بازارسرمایه خواهد گذاشت، اما باید یارانه ای که قرار است پرداخت شود به صورت مستقیم به دست تولید کننده برسد، نه مصرف کننده یا وارد کننده.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در گفت و گو با صدای بورس گفت: این‌ که اقتصاد ایران دچار عیب است به دلیل یارانه هاییست که به هدف نمی‌رسند و ایجاد رانت و فساد می کنند.
وی افزود: اصلاح قیمت و شیوه پرداخت یارانه ها باید انجام شود تا به مرور زمان چرخ دنده های اقتصاد که تاکنون با وجود شیوه نادرست در حال پرداخت بودند، اتصال درستی داشته باشند و چرخ اقتصاد بچرخد.


  • بیشتر بخوانید:

آشتی نفتی کاراکاس- واشنگتن


این نماینده مجلس بیان کرد: زمانی که تولید و عرضه همچنین تقاضا و عرضه در یک سطح باشد، قطعا به فعال شدن اقتصاد کمک می کند، همچنین هر چقدر که تولیدکنندگان واقعی در مسیر رشد تقویت شوند، تاثیر مثبت و موثری بر بازارسرمایه خواهد گذاشت، اما باید یارانه ای که قرار است پرداخت شود به صورت مستقیم به دست تولیدکننده برسد، نه مصرف کننده یا وارد کننده.
رشیدی کوچی تصریح کرد: امیدواریم دولت موضوع اصلاح قیمت ها و پیشبرد اهداف اقتصادی که آغاز کرده موفق باشد؛ چون مجلس هم برای اجرای بهتر قطعا کمک خواهد کرد.
به گفته وی اگر اصلاح قیمت ها در مسیر درست پیش رود و به انحراف کشیده نشود، در میان مدت و بلندمدت کمک شایانی به کل اقتصاد کشور خواهد داشت.

کد خبر 451975

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جاماندگان یارانه چقدر فرصت دارند؟

    جاماندگان یارانه چقدر فرصت دارند؟

    اگر در جریان اجرای اصلاح ارز ترجیحی، دولت به شما یارانه نقدی جدید پرداخت نکرده و متقاضی یارانه ۴۰۰ هزار تومانی هستید، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا پایان امروز از جاماندگان و معترضان نام نویسی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =