بهره‌برداری از اسکله صادراتی شرکت نفت سپاهان/ روزهای خوش برای شسپا

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: امیدواریم در ماه آینده یعنی خرداد ۱۴۰۱ اسکله صادراتی شرکت نفت سپاهان را بهره‌برداری کنیم. در این اسکله با مخازنی که داریم بالغ بر ۴۰ هزار تن افزایش صادرات را خواهیم داشت.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ شرکت نفت سپاهان بیش از ۷۱۰ هزار تن انواع روغن‌های موتوری، صنعتی، بنزینی و پارافین تولید می‌کند و حدود ۳۰ درصد از محصولات در داخل کشور عرضه می‌شود و مازاد نیاز کشور صادر و ارز حاصل از صادرات این محصولات وارد بانک مرکزی می‌شود.

محمد امیر نیکو همت، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در ارتباط با برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت به صدای بورس بیان کرد: تولید روغن های دوستدار محیط زیست و افزایش کیفیت جزئی از برنامه‌های پروژه‌ای ماست و در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تلاش می‌کنیم این واحدها را در مدار تولید قرار دهیم.

نیکو همت با بیان اینکه ۷۰ درصد تولیدات این شرکت صادر می‌شود، گفت: به بندرعباس، بوشهر و چابهار به عنوان هاب های صادراتی شرکت نفت سپاهان توجه ویژه ای داریم. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کمتر توسعه یافته ما چابهار را به عنوان بندری که بر آینده صادرات ما تاثیرگذار است، شناسایی کردیم و برای توسعه زیرساختی زمین‌هایی را در این منطقه خریداری کردیم تا با توسعه فعالیت در این منطقه و کم کردن فاصله تولید تا بازار صادرات، هزینه تولید را کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید:

طرح‌های توسعه‌ای " شسپا " از زبان مدیرعامل


بهره‌برداری از اسکله صادراتی شرکت نفت سپاهان

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: امیدواریم در ماه آینده یعنی خرداد ۱۴۰۱ اسکله صادراتی شرکت نفت سپاهان را بهره‌برداری کنیم. در این اسکله با مخازنی که داریم بالغ بر ۴۰ هزار تن افزایش صادرات را خواهیم داشت که به طور قطع به نفع سهامداران این شرکت خواهد بود. شرکت نفت سپاهان در راستای شعار سال برنامه‌ها و پروژه‌هایی را تعریف کرده است ما علاوه بر برنامه‌های توسعه‌ای که داریم با دورزدن تحریم‌ها و ارزآوری به کشور خدمت می‌کنیم.

درخواست سپاهان از وزارت صمت

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت نفتی که در منطقه صورت گرفته، قیمت خوراک اصلی پالایشگاه‌های روغن ساز اصلی که ایرانول، بهران، نفت پارس و سپاهان است به شدت افزایش پیدا کرده و حدودا از ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان به بیش از ۱۸ هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت‌ محصولات نفت سپاهان، مصوب پارسال است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان بیان کرد: از فروردین امسال با توجه به افزایش قیمت کارتن،‌ بسته بندی‌ و حقوق کارکنان، خواهشمندیم وزارت صمت در اصلاح قیمت‌های خوراک بازنگری داشته باشد.

نیکو همت تصریح کرد: در صورت کاهش قیمت خوراک و افزایش قیمت محصولات فرآورده‌های سپاهان ما می‌توانیم از این آشفته بازار نجات پیدا کنیم و در راستای افزایش تولیدات قدم برداریم.

کد خبر 451970

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =