۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
قیمت وام ۷۰۰ میلیونی مسکن چند؟

در حالی که وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در تهران به شورای عالی مسکن خبر داده، اوراق این تسهیلات امروز به ۱۴۰ هزار تومان رسید.

به گزارش صدای بورس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت از ارائه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به شورای عالی مسکن خبر داد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، پیشنهاد این وزارت خانه، افزایش سقف این تسهیلات در تهران برای زوجین به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است؛ در حال حاضر رقم وام مذکور برای زوجین تهرانی، ۴۰۰ میلیون تومان به همراه ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن است که مجموعاً به ۴۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

جلسه شورای عالی مسکن نیز دیروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهور برگزار و بر اساس آنچه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اعلام کرده، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش سقف وام مسکن بررسی و تصویب شده است.

هزینه ۲۰۰ میلیونی دریافت وام ۷۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن

اما خبری از رقم مصوب در این جلسه، اعلام نشده است.

با این حال صرف انتشار خبر افزایش سقف وام مسکن سبب شده تا قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز به دامنه ۱۳۴ تا ۱۴۰ هزار تومان در هر برگه برسد.

نرخ این اوراق در حال حاضر از ۱۳۴ هزار تومان آغاز شده و تا حدود ۱۴۱ هزار تومان در نوسان است. در یکی دو معامله نیز قیمت ۱۵۰ هزار تومان برای برگه‌های صادره در بهمن ۱۳۹۹ (تسه ۹۹۱۱) به ثبت رسیده است.


  • بیشتر بخوانید:

مبلغ جدید وام ودیعه مسکن اعلام شد


قیمت وام ۷۰۰ میلیونی مسکن چند؟

با فرض اینکه سقف وام خرید مسکن ویژه زوجین تهرانی به ۷۰۰ میلیون تومان برسد، خانوار تهرانی باید ۱۴۰۰ برگه اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کند.

با احتساب هر برگه ۱۴۰ هزار تومان، ۱۹۶ میلیون تومان باید از سوی خانوار تهرانی هزینه شود تا بتواند این تسهیلات را دریافت کند.

در صورتی که نصف این رقم (۳۵۰ میلیون تومان وام خرید مسکن) برای خریداران فردی تصویب شده باشد، متقاضی می‌بایست ۷۰۰ برگه ۱۴۰ هزار تومانی اوراق تسهیلات مسکن معادل ۹۸ میلیون تومان برای دریافت این تسهیلات هزینه کند.

رقم اقساط وام‌های ۳۵۰ و ۷۰۰ میلیونی مسکن

به گزارش مهر ،اگرچه هنوز از جزئیات نرخ سود و مدت بازپرداخت وام ۷۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن برای زوجین تهران، خبری منتشر نشده، اما با فرض ادامه شرایط موجود شامل بازپرداخت ۱۲ ساله و نرخ سود ۱۷.۵ درصدی، رقم اقساط این تسهیلات چیزی حدود ۱۱ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان در هر ماه خواهد بود به تبع مبلغ اقساط ماهانه وام ۳۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن ویژه متقاضیان فردی نیز ۵ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان برآورد می‌شود.

کد خبر 451943

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت رهن و اجاره خانه در منطقه سازمان برنامه چقدر است؟

    قیمت رهن و اجاره خانه در منطقه سازمان برنامه چقدر است؟

    یک دستگاه واحد مسکونی ۷۵ متری واقع در منطقه سازمان برنامه، به مبلغ ۷ میلیون تومان اجاره و ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه معامله می‌شود.

  • قیمت  آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • شرایط دریافت وام مسکن

    شرایط دریافت وام مسکن

    تسه یا اوراق مسکن ابزاری مفید برای کسانی است که نیاز فوری به تسهیلات وام مسکن دارند. ارزش رقمی این اوراق باید دو برابر مبلغی باشد که فرد خواهان دریافت وام آن است. اما اگر فرد تمایلی به دریافت این وام نداشته باشد می‌تواند امتیاز خود را در بازار فرابورس به فروش برساند.

  • بچه‌دار شوید چقدر وام می‌گیرید؟

    بچه‌دار شوید چقدر وام می‌گیرید؟

    بانک مرکزی در بخشنامه‌ای «دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس بانک‌ها مکلفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.

  • سلطان عمان برای استقبال از رئیسی پای پرواز آمد

    سلطان عمان برای استقبال از رئیسی پای پرواز آمد

    رئیس‌ جمهور که در راستای تقویت دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و عمان به این کشور سفر کرده، دقایقی پیش در فرودگاه مسقط مورد استقبال سلطان عمان قرار گرفت.

  • اسب سرکش اجاره‌خانه رام می‌شود؟

    اسب سرکش اجاره‌خانه رام می‌شود؟

    دولت عزم خود را جزم کرده تا بازار اجاره را در محدوده رشد ۱۵ تا ۲۵ درصد کنترل کند؛ برنامه‌ای که طی دو سال گذشته نیز هدفگذاری شده بود اما به سرانجام مطلوب نرسید. در شرایط فعلی نیز نگرانی‌هایی نسبت به نرخهای تعیین شده وجود دارد؛ به طور مثال نرخ رهن کامل یک زیرزمین ۵۰ متری بدون اتاق در تهرانپارس شرقی ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

  • سردرگمی متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن

    سردرگمی متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن

    درحالی امروز آخرین فرصت متقاضیان نهضت ملی مسکن برای دانلود تعهدنامه محضری و بارگذاری آن است که در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن این تعهدنامه وجود خارجی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =