واردات بیش از ۵ میلیارد دلار گندم و روغن خام

گندم و روغن خام از عمده‌ترین واردات کشاورزی کشور هستند که سهم قابل توجهی در مجموع اقلام وارداتی کشورمان را چه از لحاظ ارزش و چه به لحاظ وزن در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش صدای بورس، سال گذشته، ۷ میلیون و ۷۵ هزار تن گندم به ارزش ۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون دلار و یک میلیون و ۹۸۳ هزار تن روغن خام به ارزش ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار وارد کشور شد.

مجموع واردات این دو کالای استراتژیک در سال ۱۴۰۰، از نظر ارزش جمعاً ۵ میلیارد و ۲۲۶ میلیون دلار و از نظر وزن مجموعاً ۹ میلیون و ۵۸ هزار تن بوده و در بین محصولات کشاورزی، بعد از ذرت دامی به ترتیب روغن خام و گندم، بیشترین ارز خروجی از کشور را برای واردات به خود اختصاص داده‌اند.


  • بیشتر بخوانید:

روغن هم سهمیه‌ای می‌شود؟


به گزارش ایلنا، گفتنی است، با توجه به افزایش قیمت جهانی غلات از جمله گندم و همچنین روغن خام، قیمت این محصولات در گذشته از طریق پرداخت یارانه از سوی دولت حمایت می‌شد و به همین دلیل، بخش قابل توجهی از اقلام مذکور به طرق مختلف وارد کشورهای همسایه که قیمت این دو کالا در آنها به مراتب پایین‌تر از کشورمان بود، می‌شد.

کد خبر 451940

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • توزیع ۱۶۰ هزار تن برنج و شکر با قیمت مصوب

    از سوی شرکت بازرگانی دولتی صورت می‌گیرد

    توزیع ۱۶۰ هزار تن برنج و شکر با قیمت مصوب

    مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع ۱۰۰ هزار تن انواع برنج وارداتی و ۶۰ هزار تن شکر در کشور با هدف حفظ آرامش بازار و ثبات قیمت‌ها خبر داد.

  • چرا روغن نایاب شد؟

    چرا روغن نایاب شد؟

    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی ضمن اشاره به دلایل کمبود روغن در روزهای گذشته از مردم خواست تا اگر نیاز به خرید برخی از کالاها مانند روغن ندارند حداقل یک تا دو روز فرایند خرید خود را به تاخیر بیندازند تا شبکه تولید، انتقال، توزیع و فروش آمادگی لازم خودشان را برای انتقال کالاها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرد پیدا کنند.

  • توزیع ۱۶۰ هزار تن برنج و شکر

    توزیع ۱۶۰ هزار تن برنج و شکر

    مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع ۱۰۰ هزار تن انواع برنج وارداتی و ۶۰ هزار تن شکر در کشور با هدف حفظ آرامش بازار و ثبات قیمت‌ها خبر داد.

  • واردات بیش از ۵ میلیارد دلار گندم و روغن خام

    واردات بیش از ۵ میلیارد دلار گندم و روغن خام

    شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه گندم و روغن خام از عمده‌ترین واردات کشاورزی کشور هستند گفت: طبق آمارها سال گذشته بیش از پنج میلیارد دلار گندم و روغن خام وارد کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =