تخصیص ۵۰ درصد از خودروهای تولیدی به طرح جوانی جمعیت

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: ما ۵۰ درصد از ظرفیت ثبت نام را به خانواده‌هایی اختصاص می‌دهیم که در طرح جمعیت جوانی مشارکت داشته و صاحب فرزند شدند.

به گزارش صدای بورس، منوچهر منطقی می گوید: شیوه جدید قرعه کشی در دوره‌های ۳ یا ۴ ماهه انجام خواهد شد؛ ثبت نام آزاد است اما در این روش هرکس فقط برای یک خودرو می‌تواند ثبت نام کند و احتمال رسیدن به دست مصرف کننده واقعی بیشتر می‌شود.

برخی این کار بر خلاف قانون تجارت می‌دانند که صحیح است و باید بتوانند آزادانه عمل کنند، اما این شرکت‌ها تعهد اجتماعی هم دارند و در این روش این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته او؛ در گذشته برخی تولیدکنندگان خصوصی هزار مورد تامین قطعه می‌کردند، اما ۳ هزار مورد ثبت نام داشتند که در بسیاری موارد منجر به عمل نکردن به تعهدات و اعتراض مصرف کنندگان می‌شد. همچنین برخی خودرو سازها به صورت قطره چکانی خودرو عرضه می‌کنند تا قیمت را بالا نگه دارند. سامانه‌هایی تعریف خواهد شد که رضایت مشتری را هم بررسی خواهد کرد. وزارت صمت تنها در عرضه نظارت خواهد کرد.


  • بیشتر بخوانید:

آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودرو


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛امروز (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ) اولین فروش خودرو از طریق "سامانه فروش یکپارچه" انجام می‌شود. متقاضیان از امروز به مدت یک هفته برای ثبت درخواست خود فرصت خواهند داشت. تمام خودروسازان بخش دولتی و خصوصی در سامانه یکپارچه به‌صورت شفاف اقدام به عرضه محصولات خود به مشتریان و متقاضیان خرید خودرو می‌کنند و بخشنامه‌های فروش محصولات خود را در این سامانه بارگذاری کرده اند. متقاضیان با مراجعه به نشانی اینترنتی sale.iranecar.com می‌توانند فرآیند ثبت‌نام در طرح فروش خودرو را انجام دهند.

کد خبر 451866

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =