۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
اوضاع بنیادی سیمانی‌ها چطور است؟

برای نمونه ۲ نماد سیمانی را به صورت مختصر بررسی کرده و در آینده وضعیت بنیادی برخی از نمادهای این گروه را نیز انجام خواهد داد.

صدای بورس - وحید بلالی؛ سیمانی‌ها در چند مدت اخیر توانسته‌اند پرتقاضا شوند، به این بهانه وضعیت بنیادی دو نماد این گروه به ویژه نسبت pبرe این گروه را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد.

سشمال
در آخرین صورت مالی این نماد منتهی به انتهای سال ۱۴۰۰ که صورت وضعیت سه ماهه این نماد است، درآمدهای عملیاتی با افزایش ۷۱ درصدی به ۸۶ میلیارد تومان رسیده اما هزینه‌های عملیاتی این نماد افزایشی ۴۱ درصدی داشته و به میزان ۶۲ میلیارد تومان است. سود ناخالص این نماد افزایشی ویژه داشته و نسبت به سال قبل افزایشی ۳۱۵ درصدی را نشان می‌دهد، حاشیه سود ناخالص سشمال در صورت مالی ۳ ماهه انتهای سال ۱۴۰۰۰ به میزان ۲۸ درصد است و جالب است نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۷ درصدی دارد که بسیار قابل توجه است. حاشیه سود خالص این نماد نیز از ۵۰ درصد در صورت مالی ۳ ماهه در سال ۹۹ به ۹۷ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده که این نیز قابل توجه است، نکته مثبت دیگر در وضعیت بنیادی سشمال افزایش تعداد تولید و فروش در فروردین ماه نسبت به سه ماه قبل سال گذشته است که می تواند نوید روزهای بهتری را برای سودسازی این نماد بدهد.

نسبت pبر e تی تی ام این نماد درج شده در تابلوی معاملات نزدیک ۹ واحد بوده که با این عملکرد باید این نسبت را در همان محدوده ۸ واحد در نظر گرفت، نسبت pبرe این گروه نیز همان مقدار است. وضعیت قیمتی این سهم از دو ماه پیش به شدت پرتقاضا شده و قیمت از ۷۰۰ تومان به ۱۳۰۰ تومان رسیده یعنی به نوعی نسبت pبر ث نماد تقریبا در محدوده ۵ بوده است، اما سودسازی و افزایش eps این نماد می تواند نسبت pبرe این نماد را پایین تر از ۱۰ قرار دهد.

ستران
وضعیت ستران هم خوب بوده و eps این نماد بالای ۲۰۰۰ ریال است، ستران بعد از ریزش های هیجانی به مانند سشمال رشد نکرده اما این نماد نیز از رشد محروم نبوده و از قیمت ۱۸۰۰ تومان به قیمت ۲۸۰۰ تومان رسیده است. درآمد ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ ستران به ۱۲۰۵ میلیارد تومان رسیده که تقریبا ۲ برابر سال قبل خود است، نقطه قوت اصلی ستران درآمد سالیانه بالای هزار میلیارد تومان بوده و این نماد با دارا بودن eps بالا توانسته در مدت اخیر پرتقاضا شود.

صدای بورس برای نمونه ۲ نماد سیمانی را به صورت مختصر بررسی کرده و در آینده وضعیت بنیادی برخی از نمادهای این گروه را نیز انجام خواهد داد.

کد خبر 451785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =