جریمه ۳۸۰ میلیارد تومانی شرکت تک ماکارونی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تک ماکارونی اکنون رقمی معادل ۳۸۰ میلیارد تومان محکوم و مجبور به عرضه کالاهای در اختیار خود به بازار شده است.

به گزارش صدای بورس، احمد اصانلو به آخرین گزارش‌ها از میزان تخلفات انجام شده توسط کارخانه‌ها بعد از اعلام قیمت‌های جدید اظهار کرد: در پنج روز اخیر حدود پنج هزار گزارش تخلف از کل کشور به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیشتر تخلفات انجام شده مربوط به احتکار بوده است یا گران‌فروشی، بیان کرد: گزارش‌های ارائه شده در چند وقت گذشته مربوط به احتکار و گران‌فروشی بود اما بیشتر گزارشات اخیر در زمینه احتکار ارائه شده است.

اصانلو خاطرنشان کرد: شنبه هم بازدیدی را از انباری واقع در شهرری داشتیم که تخلفات آن کشف شد و بر اساس گزارش منتشر شده معادل سه هزار تن برنج، ۱۰۰ تن روغن و ۲ هزار تن شکر احتکار شده بود.


بیشتر بخوانید: ماکارونی؛ محل اختلاف مجلس با دولت


رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در سه روز اخیر بیشترین احتکار مربوط به روغن بود که بعد از شناسایی این تخلف، تشکیل پرونده انجام و درنهایت کالای کشف شده به بازار عرضه شد.

مقصر اصلی کمبود روغن در بازار

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه کمبود روغن ناشی از احتکار کارخانجات برای فروش با قیمت جدید بوده است یا خیر، افزود: نمی‌توان این موضوع را به طور کامل منکر شد اما بخشی از کمبود روغن ناشی از احتکار برخی کارخانه‌ها بود که برخورد جدی با آنها صورت گرفت و کالای احتکار شده بعد از تشکیل پرونده و نیز محکوم شدن آنها در واحدهای توزیعی عرضه شد.

مشکلی در حوزه توزیع مرغ وجود ندارد

اصانلو درباره صحبت یکی از مسئولان صنفی مرغ که اعلام کرده بود با توجه به افزایش توزیع مرغ اما بخشی از آن در بازار توزیع نشده و سبب کمبود این کالا در بازار شده است، گفت: اکنون مشکلی در حوزه توزیع مرغ وجود ندارد، فقط برای روز پنجشنبه به دلیل عدم عرضه برخی از کشتارگاه‌ها با کمبود این کالا در بازار مواجه بودیم اما اکنون این مشکل برطرف شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه به صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص کارخانه تک ماکارونی که طی یک هفته گذشته از باز کردن درب انبارها به روی بازرسان خودداری کرده‌اند، هم گفت: این موضوع صحت ندارد، تک ماکارونی اکنون رقمی معادل ۳۸۰ میلیارد تومان محکوم شده است و مجبور به عرضه کالاهای در اختیار خود به بازار شده است؛ اکنون مشکلی از لحاظ ورود ماموران به انبارها وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ قانونی کارخانه‌ها نمی‌توانند از حضور ماموران تعزیرات ممانعت به عمل آورند، گفت: در صورت ممانعت ورود مأموران توسط مسئولان حاضر در کارخانه‌ها امکان ورود مأموران با دستور شکستن قفل‌ها وجود دارد و محدودیتی از این لحاظ برای ماموران سازمان تعزیرات حکومتی وجود ندارد.

رفع مشکل کمبود روغن و مرغ در برخی از شهرها

وی درباره اعتراض مردم در برخی از شهرها به دلیل کمبود مرغ و روغن در بازار گفت: در ۲ روز گذشته در برخی از شهرها کمبودی از حیث مرغ و تخم‌مرغ وجود داشت اما اکنون مشکل برطرف شده و دیگر مسئله‌ای از لحاظ کمبود کالا در بازار وجود ندارد.

به گزارش تجارت نیوز، اصانلو اظهار کرد: گزارش‌هایی از شهرهای آذربایجان غربی، خراسان شمالی و خراسان رضوی در زمینه کمبود روغن در بازار وجود داشت که امروز این مسئله برطرف شد.

کد خبر 451777

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کنسرو ماهی تن از ۴۰ هزار تومان هم گذشت

    کنسرو ماهی تن از ۴۰ هزار تومان هم گذشت

    با افزایش قیمت اخیر کالاهای اساسی، برخی از محصولات پایین دستی این اقلام نیز افزایش قیمت داشته‌اند که انواع کنسرو ازجمله آن‌هاست.

  • برنج خارجی گران شد

    برنج خارجی گران شد

    دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: به تازگی مصوبه‌ای در ستاد تنظیم بازار تصویب شد که بنا به آن واردات برنج تایلندی ممنوع شده است چراکه برنج تایلندی که شرکت بازرگانی دولتی وارد کرد در بازار داخلی با استقبال مواجه نشد.

  • احتکار علت اختلال در بازار روغن

    احتکار علت اختلال در بازار روغن

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مشکل احتکار در بسیاری از استان‌های کشور روبرو هستیم، به‌طوری‌که در یکی از استان‌ها ۶۳۱ تن روغن مایع احتکار شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =