داروهای وارداتی دامی معاف از مالیات بر ارزش افزوده

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اصلاح نظام یارانه، قیمت دارو و واکسن های دامی‌ افزایشی نخواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی گفت: اصلاح نظام یارانه‌ای کشور و توزیع عادلانه ارز ترجیحی هیچ تاثیری بر قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی نخواهد داشت، چه بسا در برخی از داروها و واکسن‌ها نسبت به سنوات قبل کاهش قیمت خواهیم داشت.

به گفته او، هم اکنون بیش از حد مقدار کافی تولید واکسن و دارو در کشور داریم و جای هیچ گونه نگرانی برای دامداران و بهره برداران وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: قاچاق گوشت قرمز از سفره مردم به آن سوی مرزها


آقامیری می‌گوید: برخی داروهای وارداتی که در داخل تولید نمی‌شوند، در صورت تایید سازمان دامپزشکی، به منظور کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت دارو، معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند و تنها ۳ درصد عوارض گمرکی پرداخت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر آمار سازمان دامپزشکی، سالانه ۱۰‌.۵ میلیارد دوز واکسن طیور و ۶۰۰ میلیون دوز واکسن دام در کشور مصرف می‌شود که حدود ۷۵ درصد واکسن طیور و ۵۰ میلیون دوز واکسن دام وارداتی و مابقی در داخل تولید می‌شود.

کد خبر 451503

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دهک من چند است؟

    دهک من چند است؟

    اگر دوست دارید بدانید در چه دهکی قرار دارید و با شاخص‌های دهک‌بندی آشنا شوید  یا به میزان یارانه‌ای که گرفتید اعتراض دارید، بد نیست قبل از هر اعتراضی این مطلب را بخوانید.

  • قیمت گوشت ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت گوشت ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت انواع گوشت قرمز امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

  • قاچاق داروی بیماران خاص به کشورهای همسایه

    قاچاق داروی بیماران خاص به کشورهای همسایه

    عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور تولید و حتی غیر قانونی قاچاق می‌شود. این داروها آنقدر با قیمت پایین عرضه می‌شود که برای کشورهای همسایه واردات غیرقانونی آن، منفعت بیشتری دارد تا واردات قانونی.

  • از کجا گوشت نخریم؟

    از کجا گوشت نخریم؟

    رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو، افراد از خرید گوشت کنار جاده با عنوان ذبح دام روستایی اجتناب کنند.

  • فقط رقم یارانه‌ مسدود است نه کل حساب

    فقط رقم یارانه‌ مسدود است نه کل حساب

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: پس از واریز یارانه کمک‌معیشتی فقط رقم یارانه در حساب سرپرست خانوارد مسدود است و بقیه موجودی حساب وی، به هیچ عنوان مسدود نیست.

  • اگر یارانه نگرفتید به این شماره زنگ بزنید

    اگر یارانه نگرفتید به این شماره زنگ بزنید

    مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شماره ای برای گرفتن یارانه اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =