۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
تولید ۵۹ میلیون قوطی شیرخشک رگولار

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: با توجه به تولید شیرخشک رگولار مازاد بر نیاز کشور، کمبودی در عرضه نداریم.

به گزارش صدای بورس، هانی تحویل زاده گفت: سال گذشته ۵۹ میلیون قوطی شیرخشک رگولار تولید شد که این میزان بیش از نیاز کشور است.

به گفته او، با وجود آنکه ۸۵ درصد شیرخشک بازار را شیرخشک رگولار تشکیل می دهد، کمبودی در عرضه نداریم.

تحویل زاده می‌گوید: گرچه در خصوص شیرخشک های رژیمی مشکلاتی وجود دارد، اما به دلیل وجود برندهای مختلف مشکلی نداریم.


بیشتربخوانید:کمبود شیر خشک جدی شد


رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: بنابر آمار ماهانه ۳ میلیون قوطی شیرخشک مورد نیاز کشور است که برحسب تولید سال قبل ۲۳ میلیون قوطی مازاد بوده که یک میلیون قوطی آن به بازارهای هدف صادر شده و مابقی به عنوان ذخایر موجود است.

به طور کلی شیر خشک‌های موجود در بازار به دو گروه شیرهای رگولار و رژیمال تقسیم بندی می‌شوند که شیر خشک‌های رگولار مخصوص کودکان سالم و محروم از شیر مادر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آمار اعلامی انجمن تولیدکنندگان شیرخشک، ۸۵ درصد مواد اولیه شیرخشک نوزاد وارداتی و ۱۵ درصد داخلی است که تخصیص ارز ترجیحی به واردات، قیمت گذاری دستوری و عدم رقابت مواد اولیه داخلی و خارجی موجب شده تا تولیدکنندگان تمایلی به تولید داخل نداشته باشند.

کد خبر 451223

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی دپو شده است

    یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی دپو شده است

    طبق اعلام گمرک ایران در حال حاضر حدود یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک دپو شده که تشریفات ترخیص را طی کرده اما ترخیص نشده است؛ دلیل این موضوع خواست صاحب کالا مبنی بر تعیین تکلیف تامین ارز و ترخیص بعد از صدور کد رهگیری بانک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =