کمبود شیر خشک جدی شد

یکی از کالاهای حیاتی برای پدر و مادرهایی که به تازگی صاحب فرزند می‌شوند شیر خشک است. در کشوری مانند آمریکا سه چهارم کودکان در شش ماه اول زندگی خود شیر خشک می‌خورند. این در حالی است که این محصول در فروشگاه‌های سراسر این کشور به شدت در حال کاهش است.

به گزارش صدای بورس، کمبود منابع باعث شد تا خرده فروشان میزان شیر خشک دریافتی هر مشتری را جیره‌بندی و محدود کنند. به نقل ازسی بی اس، به دلیل افزایش تقاضا و مشکلات مختلف در تامین منابع با هر تراکنش تنها می‌توان سه شیر خشک برای نوزادان یا کودکان نو پا خریداری کرد.

دلایل کمبود شیر خشک

مشکلات مربوط به زنجیره منابع که از همه‌گیری کرونا سرچشمه می‌گیرد شامل موارد مختلفی می‌شود. مشکلات بیشتر در تولید مواد اولیه اصلی، توقف فرآیند بسته‌بندی و کمبود نیروی کار همگی تولید و پخش این محصول را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. همچنین فراخوان این محصول در ماه ژانویه نیز این کمبود را تشدید کرد. شیر خشک‌هایی که باعث بیماری و در مواردی مرگ کودکان شده بودند جمع آوری شدند و بر این مشکلات افزودند.

در نیمه ماه مارس در ۲۴ ایالت آمریکا ۳۰ درصد از شیرخشک‌ قفسه‌ها خالی شده بودند و این کمبود در برخی ایالت‌ها بسیار بیشتر بود. برای مثال در ایالت مینه‌سوتا در همین تاریخ این عدد ۵۴ درصد بود. این عدد در ماه نوامبر ۱۱ درصد و در اولین ماه‌های سال ۲۰۲۱ دو تا هشت درصد بود که روند افزایشی این بحران را به خوبی نشان می‌دهد.


بیشتربخوانید: ارز واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تامین شد


برخی از شیر خشک‌ها نیز در شرایط نامناسب و غیربهداشتی تولید می‌شدند. پس از فراخوان این محصولات به مشتریان هشدار داده شد که آنها را خریداری نکنند.

به گزارش تجارت نیوز، دولت آمریکا همچنین به شهروندان خود توصیه کرد در خانه‌هایشان شیر خشک انباشته نکنند. انجمن تغذیه نوزادان آمریکا به مردم اطمینان داد که میزان تولید کارخانه‌ها در حال افزایش است. همچنین پدر و مادران را تشویق کرد تا برای مصرف ۱۰ تا ۱۴ روز نوزاد خود در خانه شیرخشک نگه دارند.

ظاهرا بحران کمبود شیر خشک یک مساله جهانی است و در کشور ما هم کمبود این محصول به دلیل نوسانات ارزی وجود دارد.

کد خبر 449976

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فرصت طلاییِ صادرات شیرخشک را از دست دادیم

    فرصت طلاییِ صادرات شیرخشک را از دست دادیم

    قائم مقام نظام صنفی کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته فرصت طلایی صادرات شیرخشک را از دست دادیم، گفت: تصمیم گیری نهایی در حوزه صادرات و حذف تعرفه باید بر عهده وزارت جهاد باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =