۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
پایانی بر قاچاق آرد

هاشمی گفت: با توجه به اختلاف قیمت آرد در داخل کشور با آن سوی مرزها شاهد پدیده قاچاق بودیم که آزادسازی قیمت آرد صنف و صنعت به حفظ سرمایه ملی کمک می‌کند.

به گزارش صدای بورس، عطااله هاشمی گفت: گندم تولیدی در ۲ بخش صنف و صنعت و نان های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امسال بنابر سیاست گذاری شورای اقتصاد یارانه گندم بخش صنف و صنعت تغییر کرده است.

به گفته او، سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا ۲ میلیون تن گندم در صنف و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که ۸۰۰ هزار تن از میزان در صنایع ماکارانی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سایر صنایع همچون شیرینی و شکلات و بیسکویت مصرف می شود.

هاشمی می گوید: سال گذشته هر کیلو آرد با نرخ ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در اختیار صنف و صنعت قرار می گرفت که بواسطه اختلاف معنادار با آن سوی مرزها قاچاق می شد که امسال با حذف یارانه از بخش صنف و صنعت دیگر شاهد قاچاق و هدر رفت سرمایه های کشور نخواهیم بود.


بیشتربخوانید:تغییر مکانیزم یارانه نان کلید خورد


رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر اتخاذ سیاست شورای قیمت گذاری مبنی بر تغییر یارانه صنف و صنعت، صنایع واقعی به رقابت با یکدیگر و تولید می‌پردازند و صنایعی که تنها بواسطه رانت گندم و آرد سرپا بودند، حذف می شوند.

قاچاق آفت اقتصاد کشورهاست که با افزایش قیمت جهانی محصولات و چالش بحران امنیت غذایی، قاچاق فزاینده ای در کشور شاهد هستیم، همانگونه که سال گذشته با افزایش قیمت جهانی گندم به مرز ۳۰۰ دلار و اختلاف چشمگیر قیمت آرد در کشور ما به سبب پرداخت یارانه با آن سوی مرزها، مقادیر قابل توجهی گندم و آرد از مرزها قاچاق می شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد ملی گندمکاران به عنوان نهاد بخش خصوصی در کشور فعالیت دارد و بارها اعلام کرده که سیاست حذف یارانه صنف و صنعت سال ها پیش باید اجرا می شد.

کد خبر 451171

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کارت نان؛ واقعیت یا شایعه؟

    کارت نان؛ واقعیت یا شایعه؟

    تصویری با عنوان کارت یارانه‌ نان در فضای مجازی درحال دست به دست شدن است که صحت ندارد.

  • زنجانی‌ها کارت نان می‌گیرند

    زنجانی‌ها کارت نان می‌گیرند

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور ضمن اعلام جزئیات کارت نان گفت: قیمت پایین گندم و آرد باعث شده بود برخی کارخانه‌ها بیش از نیازشان آرد تحویل بگیرند و این آرد مازاد مجددا یا وارد بازار آزاد یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =