مشکل جدید حمل و نقل خودروهای صفر از کارخانه به شهرستان‌ها

رئیس اتحادیه خودروی اصفهان گفت: یکی از مشکلات کنونی ما حمل و نقل خودرو به شهرستان‌ها است که شاید ۱۵ تا ۲۰ روز یا یک ماه، خودرو فاکتور شده و آماده تحویل به مشتری است اما به مشتری پیام می‌دهند که خودشان خودرو را از تهران تحویل بگیرند.

صدای بورس- علیرضا جلوانی درباره روند افزایش قیمت خودروهای داخلی به خصوص محصولات ایران خودرو در بازار به خبرنگار ایلنا گفت: این افزایش قیمت‌ها از حدود ۱۰ تا ۱۵ روز اخیر شروع شده که بیشتر به خاطر عرضه کم خودرو است که شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تولید و عرضه‌شان را کاهش داده‌اند. افزایش قیمت ارز از دیگر عوامل بالا رفتن قیمت‌ها است.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل، به خاطر احتکار خودروهاست. خیلی‌ها را می‌شناسیم که خودرو را در منازل‌شان احتکار کرده‌اند و از فروش آن جلوگیری می‌کنند. همه این عوامل باعث می‌شوند یک خریدار معمولی در شهرستان که به ما مراجعه می‌کند، برای پیداکردن یک ۲۰۶ معمولی با وقفه مواجه شود.

رئیس اتحادیه خودروی اصفهان خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات ما حمل و نقل خودرو به شهرستان‌ها است که شاید ۱۵ تا ۲۰ روز یا یک ماه فاکتور شده و آماده تحویل به مشتری است اما به مشتری پیام می‌دهند که خودشان بروند و خودرو را از تهران تحویل بگیرند. این مشکل از سال جدید خیلی بیشتر شده که شاید دلیل آن وجود مشکلاتی برای حمل و نقل خودروهای تولید شده از سوی کارخانه‌ها به خاطر افزایش هزینه‌های حمل و نقل است.


بیشتر بخوانید: قیمت ۲۰۶ تیپ دو از مرز ۳۰۰ میلیون تومان گذشت


به گزارش ایلنا، جلوانی افزود: اگر مشتری مراجعه و خودرو را تحویل نگیرد حداقل تا یک ماه دیگر آن را ارسال می‌کنند. حتی کارخانه‌ها پیشنهاد می‌دهند، ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان هزینه آن را به مشتری پرداخت کنند که خودش خودرو را تحویل بگیرد و به شهرستان منتقل کنند. این کار برای مشتری صرف ندارد چون اگر بخواهد خود تحویل بگیرد از صفر بودن خارج می‌شود و اگر با تریلی بخواهد خودرو را حمل کند، هزینه‌اش بیشتر می‌شود. همه این مسائل باعث شده که هر روز با افزایش قیمت خودروی داخلی مواجه باشیم.

رئیس اتحادیه خودروی اصفهان قیمت روز برخی از خودروهای ایران خودرو را چنین اعلام کرد: پژو۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۳۰۰ میلیون تومان، پارس تیو فایو ۳۷۸ میلیون تومان، پارس سال ۳۰۸ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده‌ای سقف پانروما سفید ۴۰۰ میلیون، ۲۰۷اتومات ۵۶۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۲۸۰ میلیون تومان امروز قیمت داشته است.

کد خبر 450903

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت خودرو هفته جدید چقدر می شود؟

    قیمت خودرو هفته جدید چقدر می شود؟

    قیمت خودرو طی روزهای گذشته آرامش نسبی گرفته، با این حال در شرایط آرامش هم برخی خودروها روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند. کارشناسان معتقدند افزایش قیمت‌ها متاثر از تورم کلان کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =