۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
لاکچری سوارها چقدر مالیات دادند؟

بنا به اعلام سازمان امور مالیاتی از سال گذشته تاکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان از محل شناسایی خودروهای لوکس وصول شده است.

به گزارش صدای بورس، مدیرکل طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی درباره آخرین وضعیت اخذ مالیات از خودروهای لوکس گفت: تاکنون صاحبان خودروهای لوکس شناسایی شده در سال گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند. از آنجا که مالیات خودروهای لوکس برای سال جاری نیز تعیین شده است، اطلاعات سال ۱۴۰۱ مالک قرار می‌گیرد.

جهانگیر رحیمی بیان اینکه خودروهای لوکس برای ابتدای امسال احصا شده‌اند و ناجا باید اطلاعات آن‌ها را به سازمان امور مالیاتی بدهد، گفت: با دریافت اطلاعات خودروهای لوکس مربوط به سال جاری، ممکن است که خودروهای مشمول در سال ۱۴۰۰، امسال مشمول این مالیات نشوند.

مدیر کل طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی افزود: امسال برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس، مجموع ارزش ملاک نیست و همه خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات خواهد بود. ممکن است که فردی ۱۰ تا خودروی بالای یک میلیارد تومان داشته باشد، ارزش تمام این خودروها جمع می‌شود و به فرد مشمول مالیات اعلام خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید:

۴ گروه مهم پس از احیای برجام / منتظر بازاری مثبت باشید


در قانون بودجه سال گذشته، مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مالک خودروی مزبور بوده‌اند، به شرح زیر مشمول مالیات شدند:

۱) اشخاص حقوقی غیردولتی به ازای هر خودروی با ارزش روز بالاتر از یک میلیارد تومان.

۲) اشخاص حقیقی که مجموع ارزش خودروهای خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل خود بالای یک میلیارد تومان باشد.

در این بین، نرخ مالیات سالانه مجموع ارزش روز انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین به شرح زیر است:

۱_ تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد

۲- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد

۳- تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد

۴- نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد معادل چهار درصد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 450838

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خانه ارزان می‌شود؟

    خانه ارزان می‌شود؟

    یک کارشناس مسکن گفت: در صورتی می‌توانیم انتظار ثبات یا کاهش قیمت مسکن را داشته باشیم که عوامل موثر بر این بازار مثل تورم عمومی، رشد نقدینگی، افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی کنترل شود و ساخت و ساز افزایش پیدا کند اما هیچ‌یک از موارد مذکور محقق نشده است.

  • چرا قیمت خودروهای مونتاژی در ایران چندبرابر می شود؟

    چرا قیمت خودروهای مونتاژی در ایران چندبرابر می شود؟

    گاهی عدم شناخت از واقعیت یک موضوع موجب می شود تا انتقادها و اعلام نارضایتی ها به سمتی اشتباه سرازیر و در نتیجه حل آن معضل غیرممکن یا پیچیده شود. موضوع قیمت گذاری خودروهای مونتاژی از این قبیل اشکالات است که با جملاتی نظیر « دو تا سه برابر قیمت جهانی در ایران می فروشند» ، «سود شرکت ها روی هر خودرو ۲۰۰ درصد است» و ... صورت مساله آن تعریف می شود و خودروساز به عنوان هدف اصلی در صدر اخبار قرار می گیرد.

  • حبوبات ۷۰ درصد گران شد

    حبوبات ۷۰ درصد گران شد

    دبیرانجمن حبوبات ایران گفت: در سال ۱۴۰۰ قیمت هر کیلوگرم حبوبات در ایران به‌طور متوسط بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان شد که در برخی از این محصولات رشد ۷۰ درصدی و در برخی رشد ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

  • تأمین ۲ هزار تریلیون تومان یارانه سوخت در سال

    تأمین ۲ هزار تریلیون تومان یارانه سوخت در سال

    سالانه ۸۰ میلیارد دلار معادل ۱.۹ هزار تریلیون تومان پول کشور (ارز نیمایی) برای تأمین یارانه سوخت هزینه می‌شود که این به معنای گنجی به وزن ۱۶۵۰ تن طلای خالص (هر گرم طلا ۱.۳۰۷.۹۰۰ تومان)، است.

  •  علت زیان صندوق‌های دولتی چیست؟

    پیش‌بینی بورس

    علت زیان صندوق‌های دولتی چیست؟

    بازار سرمایه در هفته اخیر رشد سه درصدی داشت و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحدی ایستاد. به گفته کارشناسان اگر ریسک جدیدی توسط دولت در بورس ابلاغ نشود تالار شیشه‌ای همچنان صعودی می‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =