پاکسازی بازار لوازم‌یدکی از کالای قاچاق تا ۳ ماه آینده

سرپرست دفتر خدمات نگهداری و فنی‌مهندسی وزارت صمت تاکید کرد: در سه ماه آینده باید بخش عمده کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه قطعات یدکی از بازار برچیده شود.

به گزارش صدای بورس، حمید محله ای به قانون مبارزه قاچاق کالا به عنوان قانونی پیش برنده در بحث شفافیتِ زنجیره تامین اشاره کرد و گفت: اخیرا قطعه ای از این پازل به عنوان مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در سطح عرضه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پیش تر قطعات یدکی خودرو باید شناسه رهگیری دریافت می کردند و وقتی کالایی گارانتی دارد، بر اساس این شناسه قابل رهگیری می باشد.

در این راستا از دو هفته گذشته قطعات یدکی مشمول این گروه شدند که برای دو قلم کار آغاز شده و ۵۳ قلم نیز اخیرا ابلاغ شده است و سه ماه نیز زمان در نظر گرفته شده تا تولید کننده ها در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند که اگر محصول آن ها جزئی از این ۵۳ قلم می باشد، در سامانه درج شود.

محله ای ادامه داد: شبکه تولید و واردکننده ها برای گرفتار نشدن در آینده باید از امروز ثبت نام در سامانه را آغاز کنند و شناسه کالای خود را دریافت و روی محصول درج کنند. در خصوص کالاهایی که در سطح عرضه است و شناسه را روی آن درج نکردند، می بایست ضمن تعامل با زنجیره تامین، یا فراخوانی شود و یا طی مراحلی شناسه رهگیری روی آن ها درج گردد.


بیشتر بخوانید: لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از بازار جمع می‌شوند


وی افزود: در سه ماه آینده باید بخش عمده کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه قطعات یدکی از بازار برچیده شود.

محله ای گفت: ما از طرح های شکست خورده قبلی گرده برداری کردیم و امیدواریم به یاری خدا در طرح مذکور مشکلی را شاهد نباشیم؛ چراکه در طرح شناسه رهگیری سامانه ها درگیر بوده و ثبت اسناد تجاری نیز دخیل است.

وی با بیان این که علاوه بر شناسه کالا، خرید و فروش نیز ثبت خواهد شد، افزود: کد رهگیری برای قطعات لوازم خانگی سنگین اجرا شده است و گارانتی لوازم خانگی بر همین زیر ساخت سوار شده است.

به گزارش تسنیم، سرپرست دفتر خدمات نگهداری و فنی‌مهندسی وزارت صمت ابراز امیدواری کرد در فاز بعدی، همه گیری این شناسه اعلام عمومی شود و افزود: سرعت کار در دولت جدید بالا رفته و توجه به زیر ساخت ها فزونی گرفته و کالاهای تحت رصد در یک سال گذشته از ۶ یا ۷ قلم به ۳۸ گروه افزایش یافته است.

کد خبر 450745

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تولید لوازم خانگی در کشور با چالش مواجه است

    تولید لوازم خانگی در کشور با چالش مواجه است

    دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: خلاها و نقاط ضعف قانونی در مواردی همچون ته‌لنجی، مرزنشینی، تعاونی‌های مرزی و غیره در موضوع واردات قاچاق به کشور وجود دارد که تولید لوازم‌خانگی را در داخل با چالش مواجه کرده است.

  • جو روانی لوازم خانگی را گران کرد نه تولیدکنندگان

    جو روانی لوازم خانگی را گران کرد نه تولیدکنندگان

    بازار لوازم خانگی هر چند همانند سایر بازارها در رکود قابل توجهی به سر می برد، اما در سایه همین رکود شاهد رشد قیمت برخی از لوازم خانگی در بازار هستیم؛ رشدی که به گفته محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت از سوی کارخانه ها نبوده و بیشتر جو روانی حاکم در بازار بر آن اثر داشته است.

  • دردسر جدید فروشگاه‌های زنجیره ای

    دردسر جدید فروشگاه‌های زنجیره ای

    طبق اعلام سندیکای صنایع کنسرو، بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره ای از رعایت ضوابط آئین نامه مربوط به ضوابط استفاده از ضرایب عمده فروش، خرده فروشی و پخش کالا سر باز می زنند. برای مثال همچنان هزینه‌هایی خلاف قانون به تولیدکنندگان تحمیل می‌کنند.

  • فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز شد/ قرعه‌کشی ۱۷ اردیبهشت‌ماه

    فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز شد/ قرعه‌کشی ۱۷ اردیبهشت‌ماه

    سی و هفتمین مرحله فوق العاده محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و طرح فروش فوق‌العاده ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از امروز (یکشنبه) به مدت پنج روز آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =