آغاز مقابله با قاچاق لوازم خانگی از آخر اردیبهشت

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که طرح مقابله با کالای قاچاق و تقلبی از پایان اردیبهشت در بخش لوازم خانگی آغاز می‌شود.

به گزارش صدای بورس، محمد مهدی برادران با اشاره به ابلاغیه رئیس‌جمهور مبنی بر تشدید مقابله با کالای قاچاق و تقلبی، اظهار کرد: بر این اساس ماهانه اقدامات تکمیلی برای ارتقاء سطح شفافیت بازار و کیفیت برای رسیدن به اهداف طرح یعنی کالای مطمئن، داخلی و استاندارد و همچنین واردات قانونی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: بازار پوشاک در اختیار شبکه غیررسمی


وی با اشاره به اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق و تقلبی در بخش لوازم یدکی در فروردین، گفت: از پایان اردیبهشت ماه این طرح در بخش لوازم خانگی اجرا خواهد شد و بعد به ترتیب در حوزه محصولات دخانی، آرایشی و بهداشتی و پوشاک اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، برادران با بیان اینکه هر ماه یکی از کالاها در دستور کار طرح مقابله با قاچاق و تقلب قرار می گیرد، تصریح کرد: این طرح با همکاری اصناف، انجمن‌ها و سازمان‌های نظارتی اجرا می‌شود. البته این طرح نافی سایر طرح‌های مقابله با قاچاق نیست بلکه برای بررسی بیشتر به ویژه در حوزه تکمیل سامانه‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 450674

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تولید لوازم خانگی در کشور با چالش مواجه است

    تولید لوازم خانگی در کشور با چالش مواجه است

    دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: خلاها و نقاط ضعف قانونی در مواردی همچون ته‌لنجی، مرزنشینی، تعاونی‌های مرزی و غیره در موضوع واردات قاچاق به کشور وجود دارد که تولید لوازم‌خانگی را در داخل با چالش مواجه کرده است.

  • جو روانی لوازم خانگی را گران کرد نه تولیدکنندگان

    جو روانی لوازم خانگی را گران کرد نه تولیدکنندگان

    بازار لوازم خانگی هر چند همانند سایر بازارها در رکود قابل توجهی به سر می برد، اما در سایه همین رکود شاهد رشد قیمت برخی از لوازم خانگی در بازار هستیم؛ رشدی که به گفته محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت از سوی کارخانه ها نبوده و بیشتر جو روانی حاکم در بازار بر آن اثر داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =