۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
زشریف در صف خرید قفل شد

حاشیه سود ناخالص این شرکت با افزایش چهار درصدی نسبت به سال قبل به ۲۲ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است، حاشیه سود خالص این شرکت نیز همان ۲۱ درصد سال قبل است.

صدای بورس؛ زشریف یا کشت و صنعت شریف آباد یکی از نمادهای گروه زراعتی است، سال مالی این شرکت منتهی به ۳۰ آذر بوده و این شرکت در ۳۰ فروردین گزارش ۳ ماهه از فعالیت خود ارائه کرده است، درآمدهای عملیاتی این شرکت در ۳ ماهه اخیر ۱۰۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال مالی گذشته افزایش یک درصدی را شاهد هستیم، سود ناخالص این شرکت نیز با افزایش ۳۳ درصدی به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.

حاشیه سود ناخالص این شرکت با افزایش چهار درصدی نسبت به سال قبل به ۲۲ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است، حاشیه سود خالص این شرکت نیز همان ۲۱ درصد سال قبل است.

افزایش حاشیه سودناخالص باعث وضعیت بهتر این نماد شده و با این شرایط انتظار می رود eps این شرکت رشد خوبی داشته و نسبت pبر s نیز زیر یک باشد که قابل توجه است، نسبت pبرe هم رشد خوبی داشته است.

تحلیل قیمتی
زشریف بعد از ریزش ۷۳ درصدی از سقف تاریخی دو ماهی است که وضعیت پرتقاضا به خود گرفته است، این نماد می تواند با وضعیت خوب بازگردد.

Chart زشریف, MN1, 2022.04.20 18:39 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

زشریف در تایم فریم هفتگی به سقف کانال نزولی برخورد کرده و انتظار می رود بتواند از سد این کانال عمیق و سرسخت بگذرد و یک کانال صعودی جدید بسازد.

Chart زشریف, W1, 2022.04.20 18:41 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

زشریف در تایم فریم روزانه به مدد حقیقی سهم توانسته این سهم را به مثبت ۶ درصد نزدیک کند و در صف خرید قرار بدهد و باید دید این وضعیت در هفته آینده نیز تکرار خواهد شد؟

Chart زشریف, D1, 2022.04.20 18:42 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۷۹ درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر بوده که زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است، به نوعی زشریف یکی از شرکت های زیرمجموعه زکوثر است، ۸۱ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی بوده و جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز چهارشنبه عبارت است از:

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۴.۹ میلیونی سهم
سرانه: ۷۸ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۴.۹ میلیون سهم
سرانه: ۲۲ میلیون تومان
فروش حقوقی: ۱۷ هزار سهم

در صف خرید
خرید حقیقی: ۴.۳ میلیون سهم
سرانه: ۲۰ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۴.۳ میلیون سهم
سرانه: ۴۸ میلیون تومان

این سهم در روز چهارشنبه شاهد رنج مثبت ۳.۵ میلیونی حقیقی بود، حقوقی هم در این روز فقط نظاره گر بوده و عرضه سنگینی هم نکرده است.

کد خبر 450552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =