۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
حقیقی بورس از سهم حمایت کرد

حقیقی ها سعی دارند از نماد بورس حمایت کنند و حقوقی ها همچنان سعی دارند سهم سرکوب شود. باید دید قدرت کدامیک بر دیگری می چربد؟

صدای بورس- وحید بلالی؛ نماد شرکت بورس تهران یا همان «بورس» یکی از نمادهای فراکابی بازار سرمایه است، این شرکت از چهار روش درآمد اجاره، درآمد حاصل از خدمات به کارگزاران، درآمد حق درج و پذیرش و درآمد حاصل از کارمزد معاملات، کسب درآمد می کند. عمده درآمد این شرکت نیز از درآمد حاصل از کارمزد معاملات است این درآمد به ۳۹۳ میلیارد تومان رسیده در حالی که کل درآمد شرکت بورس در ۱۲ ماهه سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان بود. به عبارتی ۸۰ درصد درآمدهای شرکت بورس تهران از راه کارمزد معاملات بوده و با رونق گرفتن و بزرگ شدن بازار سرمایه می توان انتظار داشت درآمدهای این شرکت نیز به شدت افزایش یابد.

تحلیل قیمتی
نماد بورس مدت زیادی است که در یک کانال نزولی بزرگ در حال حرکت و نوسان است، بورس چند بار برای عبور از این کانال نزولی و ساختن یک کانال جدید تلاش کرده اما هر بار ناکام مانده است، بورس بیش از ۳ بار برای فتح این کانال حرکت کرده است.

Chart بورس, MN1, 2022.04.19 14:08 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

نکته امیدوار کننده در نمودار بورس کف سازی اندیکاتور مک دی بوده و می توان انتظار داشت که در ماه آتی این نماد بتواند نوسان های مثبتی را ایجاد کند. کندل چهار ماه پیش بورس یک کندل اینگالف، کندل بعدی پین بار و کندل ماه بعدی نیز یک کندل سبز جمع شوند به سمت بالا است، کندل آخری نیز کندل سنجاقک است.

حال به تایم فریم هفتگی نگاهی می اندازیم، در تصویر زیر این تایم فریم دقیقا به نقطه میدلاین کانال نزولی برخورد کرده که تداخل آن با سنکوی a نشان می دهد چه مقاومت پرقدرتی است، در این تایم فریم سفارش ها به سمت بالا جمع شده اما تا به امروز کندل پرقدرتی که از سد این کانال بگذرد را شاهد نیستیم.

Chart بورس, W1, 2022.04.19 14:18 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

یکی از خوبی ها و شاید بدی های این سهم کم بودن حقوقی در سهم است، تنها ۲۳ درصد از سهامداران عمده این نماد حقوقی و مابقی حقیقی هستند. جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد در روز سه شنبه عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۱۴.۲ میلیون سهم
سرانه: ۱۶ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱۱.۳ میلیون سهم
سرانه: ۲۰ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۹۵ هزار سهم
فروش حقوقی: ۳ میلیون سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۳.۸ میلیون سهم
سرانه: ۲۴ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۳.۷ میلیون سهم
سرانه: ۲۴ میلیون تومان
فروش حقوقی: ۷۶ هزار سهم

طبق آمار فوق، حقیقی ها سعی دارند از سهم حمایت کنند و حقوقی ها همچنان سعی دارند سهم سرکوب شود باید دید قدرت کدامیک بر دیگری می چربد؟

کد خبر 450489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =