سرمایه‌گذاران گروه خودرو پولدار می‌شوند؟

از گروه های مورد اقبال بازار و سرمایه گذاران بازار سرمایه در یکی دو ماه اخیر می توان به گروه پالایشی اشاره داشت که بعد از تحولات سیاسی و درگیری های روسیه و اکراین و بالا رفتن قیمت نفت و مشتقات آن باز هم تحلیلگران پیش بینی رشد سودآوری این شرکت ها را داشتند و در دو ماه اخیر بازدهی حداقل ۵۰ درصدی را شاهد بودیم.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ توصیه به سرمایه‌گذاری با افق بلندمدت در بازار سرمایه بهترین و سالم‌ترین و پر سودترین توصیه برای نگهداری از ارزش پول سرمایه‌داران است.

کامران قزل گل، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار کم حجم و ناامیدکننده روزهای آلوده زمستانی که در این اواخر حتی به اخبار نخ نما و نیم بند برجامی هم واکنش نشان نمی‌داد، در پایان قرن با اخباری جالب هر چند تکراری و این بار جدی‌تر از قبل مواجه شد.

وی افزود: تصمیم دولت به حل یکی از پیچیده‌ترین موضوعات سهام و سهامداری کلان بازار در گروه خودرویی است. این موضوع در صورت عملی شدن منجر به ساخت سودهای چند برابر قیمت کنونی سهام سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سایپا می‌شود و بعد از یک دوره رکود طولانی و اخبار خسته‌کننده سیاسی، محرک قابل قبولی برای اهالی بازار بود تا جدی‌تر به خریدهای سنگین‌تری فکر کنند که در نهایت بازدهی بسیار قابل قبولی برای سرمایه‌گذاران و سهامداران این بخش بازار به ارمغان آمد و می‌تواند تحت شرایط همچنان ادامه پیدا کند.

به گفته وی پس از یک دوره رشد حدود صد در صدی در سهام سرمایه‌گذاری خودروسازان این روزها تعادل و معاملات پرحجمی را برای این گروه از بازار سرمایه شاهد هستیم و به نظر می‌رسد این تعادل ناشی از مقاومت‌های تکنیکال و استراحتی جهت موج بعدی صعود باشد؛ به شرط عدم از دست دادن حمایت‌های مهم که حدود ۵ تا ۱۰ درصد از قیمت‌های امروز فاصله دارند.


  • بیشتر بخوانید:

بازار تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد ریزش می‌کند؟ / آژیر خطر در بازارسرمایه به صدا درآمد


این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: از دیگر گروه‌های مورد اقبال بازار در یکی دو ماه اخیر می‌توان به پالایشی‌ها اشاره داشت که بعد از تحولات سیاسی و درگیری‌های روسیه و اکراین و بالا رفتن قیمت نفت و مشتقاتش باز هم تحلیلگران پیش‌بینی رشد سودآوری این شرکت‌ها را داشتند و در دو ماه اخیر بازدهی حداقل ۵۰ درصدی را شاهد بودیم.

قرل گل اظهار داشت: در این گروه شپنا به مجمع افزایش سرمایه رفته، اما باقی گروه همچنان با حجم مناسب در دامنه مثبت معامله می‌شوند و به نظر می‌رسد این روند صعودی در میان مدت فارغ از نوسان کوتاه مدت ادامه داشته باشد. به عنوان مثال شبندر با مقاومت مهم ۸۵۰ تومان در حال حاضر روبروست که در صورت شکست آن حتی توانایی شکست سقف قبلی که حدود ۱۱۰۰ تومان است را پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در کل نکته قابل توجه بازار رشد تورم این بار خارج از مرزهای ایران حتی تا انگلیس و آمریکاست. همچنین پس از فروکش کردن بیماری کووید۱۹ تقاضا برای کالاها در تمامی دنیا شدت گرفت و تولیدی که کاهشی شده بود و توان پاسخگویی به این تقاضا را نداشت و اقتصاد ضعیف شده حتی کشورهای توسعه یافته را با مشکل مواجه کرد تا جایی که تورم کشورهایی که ده‌ها سال در محدوده یک درصد بود به ۱۰ درصد رسیده است و این؛ یعنی ادامه رشد قیمت انواع دارایی در سراسر دنیا و از آنجایی که بازارسرمایه کشور ما کاملا دارایی محور محسوب می‌شود تا سود محور راهی جز رشد در میان مدت ندارد. بنابراین توصیه به سرمایه‌گذاری با افق بلندمدت در بازار سرمایه بهترین و سالم‌ترین و حتما پر سودترین توصیه برای نگهداری از ارزش پول سرمایه‌داران است.

کد خبر 450295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    شاخص امروز سیزده هزار واحد مثبت شد خودرویی وبانکی منفی بودن فردا اگر شاخص اصلاح کنه اینا بازم زودتر از بقیه میرن صف فروش. چرا شیمیایی و پالایشی و سیمانی منفی نمیشن اینا که سقف قبلیشون را زدن مثل شیمیایی و سیمانی چرا خودرویی و بانکی که با شاخص ششصد هزار واحد معامله میشن چرا نمیرن بالا بانک‌ملت که نرخ تسعیر ارزی دولت هست چرا منفی میشه هر روز آیا حقوقی تا کی میخواد خانوادشو به حراج بزاره. شاخص را با شیمیایی و پالایشی و سیمانی میبرن بالا و با خودرویی و بانکی شاخص را میارن پایین تو این وسط سهم‌های خودرویی و بانکی هستن که میسوزن الان خودرویی و بانکی دارن با شاخص ششصد هزار واحد معامله میشن بورس ایران شده سیاست بازی