۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
عملکرد خوب سهام آسیایی

پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که «مذاکرات صلح دوباره به وضعیت بن‌بست بازگشته است» این اتفاق به یورو آسیب زد و عملکرد بازار سهام با افزایش قیمت نفت و سایر کالاها محدود شد.

به گزارش صدای بورس، روز چهارشنبه سهام آسیایی به دلیل انتشار ارقام تورم ایالات‌متحده افزایش یافت و باعث شد بازدهی ایالات‌متحده روند صعودی خود را متوقف کند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا - اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵ درصد افزایش یافت و نیکی ژاپن ۱.۵۴ درصد جهش کرد.

معاملات آتی اس‌اندپی ۵۰۰ به میزان ۰.۲ درصد و آتی نزدک ۰.۵۷ درصد در معاملات آسیا رشد کردند.

داده‌های تورم باعث شد بازدهی ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه کاهش یابد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ۲.۷۴۹۸ درصد در مقایسه با اوج بیش از سه ساله ۲.۸۳۶ درصدی قبل از انتشار داده‌های تورم بود. بازده دو ساله نیز در ۲.۴۳۶۲ درصد قرار گرفت.

قیمت نفت برنت در اوایل این هفته برای مدت کوتاهی به کمتر از ۱۰۰ دلار رسید اما در روز سه‌شنبه به شدت افزایش یافت و در معاملات چهارشنبه نیز افزایشی بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت در روز چهارشنبه ۰.۳۸ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵.۰۹ دلار رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۵ درصد افزایش در ۱۰۱.۱۲ قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:

روز خوب بورس های آسیایی


معاملات آتی ذرت به بالاترین حد یک ماهه و معاملات آتی گندم به بالاترین حد خود در سه هفته رسید.

بازارهای سهام چین از بعدازظهر سه‌شنبه، زمانی که سهام گردشگری و کالاهای مصرفی با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹در برخی مناطق آزمایشی، جهش کرده بودند، به سود خود بازگشتند.

بلو چیپ چین ۰.۷ درصد سقوط کرد و هنگ کنگ ۰.۲ درصد از دست داد. داده‌های گمرکی چهارشنبه نشان می‌دهد صادرات چین نسبت به ژانویه تا مارس سالانه ۱۳.۴ درصد و واردات ۷.۵ درصد افزایش یافته اما داده‌های مصرف‌کننده تغییر ناچیزی داشته است.

به گزارش ایسنا، اظهارات پوتین محرک اصلی بازارهای ارز بود زیرا یورو به پایین‌ترین حد پنج هفته اخیر خود رسید.

کد خبر 450125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =