پول به سمت کدام صنایع در روزهای آتی می‌رود؟

در گروه بانکی باید به این مورد اشاره شود که بانک‌ها شروع به اعلام اسامی بدهکاران و تسهیلات موقت کلان خود کرده‌اند که گامی مهم در زمینه شفاف‌سازی بیشتر است.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ برای روزهای آینده نیز انتظار بازاری سبزپوش را داریم، اما باتوجه به تغییر برخی فاکتورها از جمله نرخ ارز، پیش بینی می‌شود گردش پول در صنایع مختلف، چرخش بیشتری داشته باشد.

رسول جاویدی، مدیر تحلیل سبدگردان داریوش در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار امروز در حالی با افزایش ۵۴۷۷ واحدی شاخص کل به کار خود پایان داد که طی افزایش در روزهای اخیر، آماده فتح مجدد ارتفاع ۱.۵ میلیون واحدی است. همچنین شاخص هم‌وزن نیز با افزایش ۳۵۵۰ واحدی در آستانه فتح مجدد قله ۴۰۰ هزار واحدی است.

وی افزود: بازار امروز نیز همچون روزهای گذشته، چشم به معاملات خودرویی‌ها داشت، خودرویی‌هایی که در سال جدید لیدری بازار را بر عهده داشتند. همچنین بحث ارزشگذاری و واگذاری زیرمجموعه‌ها کماکان نقل محافل و صحبت‌های مسئولین امر است، اما با این حال افزایش نرخ ارز که در دو سه روز اخیر مشهود بوده، سبب تحرک کمی در گروه شرکت‌های صادرات محور شده است ولی انتظار می‌رود با افزایش این نرخ در سامانه نیما، در روزهای آینده شاهد وضعیت معاملاتی بهتری در این گروه‌ها نیز باشیم.


  • بیشتر بخوانید:

دولت سیزدهم تورم را کنترل می‌کند؟


جاویدی بیان کرد: با نگاهی به قیمت‌های جهانی، افزایش نرخ اوره چشم‌گیر بوده و انتظارات از سودآوری این گروه نیز بالا رفته است؛ با این حال اما قیمت کریستال ملامین تا حدودی کاهشی بوده است که خبر خوبی برای شرکت‌هایی که زنجیره تولید کامل‌تری دارند نیست.

مدیر تحلیل سبدگردان داریوش بیان کرد: با نفت ۱۰۰ دلاری، انتظار می‌رفت که استقبال بیشتری از گروه پالایشی شود، اما هنوز هم مشکل همیشگی، یعنی ابهامات در نرخ‌گذاری محصولات، سبب شده تا سرمایه‌گذاران رغبت کمتری به خرید این گروه داشته باشند؛ با این حال منتظر انتشار گزارشاتی مثبت از این گروه در آینده نزدیک هستیم.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: با مصوبه جدید در خصوص وضعیت تملک زیرمجموعه‌ها توسط بانک‌ها، بازار منتظر تعیین وضعیت این گروه نیز است. همچنین در گروه بانکی باید به این مورد اشاره شود که بانک‌ها شروع به اعلام اسامی بدهکاران و تسهیلات موقت کلان خود کرده‌اند که گامی مهم در زمینه شفاف‌سازی بیشتر است.

وی افزود: برای روزهای آینده نیز انتظار بازاری سبزپوش را داریم، اما باتوجه به تغییر برخی فاکتورها از جمله نرخ ارز، پیش بینی می‌شود گردش پول در صنایع مختلف، چرخش بیشتری داشته باشد.

کد خبر 449969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =