بازارهای رقیب جذاب نیستند، در بورس سرمایه گذاری کنید

برخی تحلیل‌ها حکایت از این دارد که بازار به مذاکرات امیدوار است و در صورت احیای برجام همانند دوره قبلی انتظار یک رشد خوب را در کلیت بازار وجود دارد.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ اخبار مثبتی مانند مالیات بر سود سپرده‌های شرکت‌های حقوقی در روزهای اخیر به بازار آمد، ولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت مستثنی شدند که نشان از عزم دولت برای ورود نقدینگی به بازارسرمایه دارد.

مجتبی شهبازی - مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد در گفت و گو با صدای بورس گفت: از ابتدای سال جاری شاهد افزایش ملموس ارزش معاملات خرد بودیم. همچنین حجم معاملات بالا نشانه خوبی برای بازار است؛ بازاری که ماه‌های گذشته خود را با مشکل خروج پول و حجم معاملات پایین گذرانده است.

وی افزود: اخبار مثبتی مانند مالیات بر سود سپرده‌های شرکت‌های حقوقی در روزهای اخیر به بازار آمد، ولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت مستثنی شدند که نشان از عزم دولت برای ورود نقدینگی به بازارسرمایه دارد؛ چون باعث افزایش حجم این صندوق‌ها و به تبع آن افزایش سهم ۲۵ درصدی آنها در بورس می‌شود.

شهبازی عنوان کرد: هرچند در برخی نمادها شاهد عرضه‌های زیادی در روزهای گذشته بودیم، ولی در روندهای مثبت این عرضه‌ها و دست به دست شدن‌های سهام می‌تواند خود به ادامه روند مثبت در بلندمدت کمک کند.


  • بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی متفاوت قیمت طلا/ کف قیمتی دلار چقدر است؟


این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: اگر بخواهیم به بازار امیدوار باشیم، به احتمال زیاد یک روند با شیب ملایم صعودی خواهد بود.

به گفته وی گروه‌هایی که در روزهای اخیر بیشترین توجه را داشتند، گروه‌های خودرو و پالایشی و بانکی هستند و برخی تحلیل‌ها حکایت از این دارد که بازار به مذاکرات امیدوار است؛ همچنین در صورت احیای برجام همانند دوره قبلی انتظار یک رشد خوب را در کلیت بازار دارند.

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد اظهار داشت: با تمامی موارد ذکر شده و نبود افق روشنی در سایر بازارهای رقیب بازارسرمایه، شرایط بورس نسبت به گذشته بهتر می‌شود و امید است به مرور تردیدهای سرمایه‌گذاران برای ورود منابع به بازارسرمایه از بین برود و شاهد ورود پول بیشتری به بازار باشیم.

کد خبر 449894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =