پیش‌بینی متفاوت  قیمت طلا/ کف قیمتی دلار چقدر است؟

تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: دلار با قیمت ۲۵ و ۲۶ هزار تومان نزدیک به کف است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛حسین اسدی نیا کارشناس بازارهای موازی در ارتباط با تحولات بازار طلا اظهار کرد: تحولات بازار جهانی طلا در ماه‌های گذشته در سابقه بیش از صد ساله آن منحصر به فرد است. ریسک‌های ژئوپلیتیک بعد از دهه‌ها آرامش در جهان، رشد کرده است و طلا به عنوان شاخص ترس، این تحولات و ریسک‌ها را به خود می‌گیرد و باعث افزایش نرخ می‌شود.

این تحلیلگر ارشد بازار طلا افزود: طلا در دوره اخیر با تحولات متفاوتی دست و پنچه نرم می‌کند ولی جالب اینجاست که هویت طلا دستخوش تحولات بزرگی نشده و اقبال به سمت طلا همچنان بالاست. رمز ارزها و بازار کریپتو تا حدودی تلاش کرده نقش‌ طلا را ایفا کند و بخشی از هویت آن را بگیرد اما در مجموع هنوز موفقیت بزرگی در این زمینه کسب نکرده است.

۳ عامل اصلی در رسیدن طلا به ۲ هزار دلار

وی با اشاره به تاثیر بحران‌ها در تحولات قیمت جهانی طلا گفت: تحولات عرصه بین الملل، حمله روسیه به اوکراین و عدم کرنش غرب به این تحولات، بازار طلا را به شدت نوسانی کرده است. این نوسان طلا به طور کلی بالاتر از سطح ۱۹۰۰ دلار رخ می‌دهد به شکلی که قیمت طلا تمایل به تاچ ۲هزار دلار دارد.

اسدی نیا بیان کرد: تورم، ریسک‌های ژئوپلیتیک و کاهش قیمت رمزارزها ۳ عامل تاثیرگذار بر تحولات بازارهای جهانی است.

افزایش نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر قیمت جهانی طلا

وی در ارتباط با افزایش نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر قیمت جهانی طلا گفت: در این روزها افزایش نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا باعث نشده ریزش خاصی در طلا تجربه کنیم. در بازار طلا خریداران با حجم بسیار بالایی طلا را در سطح قیمتی یک هزار و ۹۰۰ دلار تا یک هزار و ۹۳۰ دلار می‌خرند و این باعث می‌شود خرده معامله گران، این بازار را افزایشی کنند و موجب شوند شاهد علامت‌هایی برای رشد بیشتر طلا باشیم.

کارشناس بازار های موازی در ارتباط با پیش‌بینی قیمت طلا در بازار داخل گفت: شرایط سیاسی، اقتصادی و تورم ۳ فاکتور اساسی تاثیرگذار بر نرخ طلا در کشور است. ما شاهد کش‌دار شدن مذاکرات وین هستیم علاوه بر آن ساختار اقتصاد کشور به گونه‌ای نیست که ارزش دلار نسبت به ریال ضعیف شود.

قیمت دلار در کف

وی بیان کرد: نقصان‌هایی که در ساختار اقتصادی کشور داریم باعث شده سطوح حمایتی دلار در ۲۵ و ۲۶ هزار تومان خیلی پر قدرت ظاهر شود و هر سطحی پایین‌تر از این نرخ ها (۲۵ هزارتومان) متاسفانه با استقبال خریداران مواجه شود.

اسدی نیا گفت: بنابراین هم بازار جهانی وهم بازارهای داخلی قیمت‌های خیلی پایینی را نشان نمی‌دهد بنابراین نمی‌توانیم شاهد ریزش قیمتی باشیم به شکلی که دلار با قیمت ۲۵ و ۲۶ هزار تومان نزدیک به کف است. ناگفته پیداست که عامل دلار در قیمت‌گذاری بازار طلای داخل چیزی در حدود ۸۰ درصد تاثیرگذار است.

جایگاه رمزارزها در مقابل طلا

وی با اشاره به اهمیت بازار رمزارزها گفت: از طرفی بازار داغ کریپتوها را داریم، این رمزارزها تلاش کردند بخشی از نقش بازار طلا را بر عهده بگیرند، در بخش‌هایی موفق و در مواردی ناموفق بودند. گاهی تحولاتی در جهان رخ داد که کریپتوها رشد کردند و گفته شد رمزارزها می‌توانند به عنوان شاخص رشد و گاهی شاخص ترس نقش آفرینی کنند. در زمان‌هایی نیز با رشد تورم، قیمت‌های کریپتو افزایش یافت و گفته شد این رمزارزها می‌تواند پوشش دهنده تورم باشند. هنوز از عمر رمز ارزها زیاد نگذشته و طبیعی است این کلاس دارایی با هویت محکم و قوی ظاهر نشود.

کد خبر 449875

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =