برنامه کروز برای خودروها و موتور سیکلت های برقی

مدیر مرکز تحقیق و توسعه شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: در سال جدید برنامه تحقیق و توسعه شامل خودروهای برقی و موتور سیکلت های برقی و اجزا مرتبط با آن در دستور کار است.

به گزارش صدای بورس، در حدود ۱۰سال است که مرکز تحقیق و توسعه در شرکت صنایع تولیدی کروز شکل گرفته است و در زمینه الکترونیک خودرو فعالیت دارد. به مروز زمان با کسب دانش، به توانایی ایده پردازی، طراحی و تولید قطعات خودرو همگام با دانش روز دنیا دست پیدا کرد و سال گذشته با امکانات بیشتر و در جهت پیشبرد هر چه بهتر صنعت قطعه سازی، مرکز جدید تحقیق و نوآوری کروز افتتاح شد.

شرکت صنایع تولیدی کروز توانسته بسیاری از قطعات استراتژیک الکترونیک را بومی سازی کند؛ با توجه به اینکه بسیاری از آپشن های خودروهای روز دنیا مربوط به بخش الکترونیک خودرو است و این صنعت در آینده به سمت خودروهای برقی و خودران پیش می رود، نیاز به بخش الکترونیک مشخص می شود.

این مرکز بر روی موتورهای درون سوز فعالیت های زیادی داشته و برنامه هایی برای تولید قطعات خودروهای برقی در دستور کار خود قرار داده است.

داخلی سازی ای سی یو در ۵ نسل از جمله دیگر اقدامات این مرکز تحقیق و نوآوری به شمار می رود؛ با توجه به نیاز موتورهای جدید، کارایی و آپشن های متفاوت تر، علم و دانش لازم برای طراحی نرم افزار و سخت افزار را برخوردار است و در حال حاضر روی موتورهای توربوشارژ تمرکز کرده است تا در نسل های بعدی، دستاوردهای بیشتری برای موتورهای جدید به وجود آورد.


بیشتر بخوانید:

کروز با داخلی سازی «ای سی یو توربوشارژ» به جمع بزرگان سازنده این قطعه پیوست


محمدرضا دهقان، مدیر واحد تحقیق و نوآوری شرکت صنایع تولیدی کروز در خصوص بحث تحقیق ونوآوری برای سال ۱۴۰۱ نیز گفت: در سال جدید برنامه تحقیق و توسعه شامل خودروهای برقی و موتور سیکلت های برقی و اجزا مرتبط با آن می باشد.

وی در خصوص تعداد قطعاتی که قرار است بومی شوند، نیز بیان داشت: سیستم مولتی مدیا جدید برپایه لینوکس، رادار خودرو که شامل سیستم تشخیص نقاط کور آینه و سیستم هشدار خروج از خطوط می باشد ، نسل جدید ECU با قابلیت کنترل سیستم توربوشارژ و VVT می باشد. نسل جدید کنترلر ایربگ با قابلیت ۶ ایربگ است.

مدیر واحد تحقیق و نوآوری شرکت صنایع تولیدی کروز همچنین به تعداد پروژه موازی با دانشگاه در سال ۱۴۰۱اشاره و اظهارداشت: تعداد کارهایی که با دانشگاه خواهیم داشت بیش از ۱۲ مورد است.

وی پیرامون برنامه آزمایشگاه ذخیره انرژی برای سال ۱۴۰۱ نیز خاطرنشان کرد: در آزمایشگاه ذخیره انرژی کار روی تکنولوژی های باتری برای خودرو های الکتریکی انجام خواهد گرفت و برنامه این است به نمونه های آزمایشی برسیم.

کد خبر 449366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =