کدام گروه از دانش‌آموزان بعد از تعطیلات عید به مدرسه نمی‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تمهیدات این وزارتخانه برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری از ۱۴ فروردین پرداخت و گفت: استفاده از ماسک در مدرسه الزامی است.

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر درباره تمهیدات بازگشایی مدارس ، اظهار کرد: بعد از دو سال دوران کرونا و تعطیلی آموزش حضوری که لطمات زیادی به موضوع یادگیری و تربیت دانش‌آموزان وارد شد، قرار است آموزش حضوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما تنها در آموزش و پرورش مسؤول دانش دانش‌آموزان نیستیم بلکه به دنبال تربیت چند ساحتی هستیم، افزود: پژوهش‌های مختلفی در سراسر دنیا و کشورمان انجام شد و همه اینها ثابت کرد که هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود و ادامه فرایند آموزش مجازی، لطمات جبران‌ناپذیری به بحث تربیت، آموزش و یادگیری دانش‌آموزان وارد خواهد کرد.

کاظمی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که انجام شد در جمیع جهات تصمیم بر این شد که موضوع آموزش حضوری اجرا شود؛ البته در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ در یک مقطعی، آموزش را به صورت حضوری آغاز کردیم اما به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌ها تغییر کرد.

کاظمی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که انجام شد در جمیع جهات تصمیم بر این شد که موضوع آموزش حضوری اجرا شود؛ البته در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ در یک مقطعی، آموزش را به صورت حضوری آغاز کردیم اما به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌ها تغییر کرد.


بیشتر بخوانید:

بازگشایی مدارس در گیرودار موافقت و مخالفت


آموزش در تمام مدارس از ۱۴ فروردین به صورت حضوری است

کاظمی اضافه کرد: متأسفانه در دوره متوسطه اول و دوم با آسیب جدی در مورد مهارت‌آموزی که خیلی تأکید جدی است، مواجه بودیم و همه اینها دست به هم داد که ان‌شاءالله در ۱۴ فروردین آموزش در تمام مدارس به صورت حضوری باشد.

وی با اشاره به دستورالعمل اجرای آموزش حضوری از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: برنامه هفتگی معلمان کاملا مشخص است و معلمان بر اساس همان برنامه در مدرسه حضور می‌یابند؛ البته جا دارد از تمام معلمان و کادر مدارس که در دو سال گذشته تلاش کردند تا شرایط مطلوبی را برای آموزش مجازی دانش‌آموزان فراهم کنند، تشکر کنم.

کدام گروه از دانش‌آموزان می‌توانند ۱۴ فروردین به مدرسه نروند؟

کاظمی درباره دانش‌آموزانی که به هر دلیل نمی‌توانند در مدرسه حضور یابند، گفت: تا زمانی که ستاد کرونا تصمیمی بر تغییر حالت برگزاری مدرسه نگرفته است، آموزش به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، وی تصریح کرد: ممکن است دانش‌آموزی مبتلا به کرونا باشد یا علائم کرونا را داشته باشد و همچنین دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند با تأیید پزشک، مستثنی هستند و می‌توانند از بستر شبکه آموزشی «شاد»، آموزش خود را دنبال کنند وگرنه همه دانش‌آموزان باید در مدرسه حضور یابند.

کد خبر 449252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام مجدد به پاندومی و موج هفتم کرونا