بازگشایی مدارس در گیرودار موافقت و مخالفت

فعالیت مدارس به‌صورت تدریجی و گروه بندی چند روزی است که آغاز شده اما این بازگشایی تا کنون با چالش‌هایی همراه بوده است.

به گزارش صدای بورس؛ با اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش؛ مدارس ابتدایی و متوسطه اول، با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده اند، به صورت حضوری از اول آذر بازگشایی شد. با شروع فعالیت مدارس و از سرگیری دوباره برخی از مشاغل در کشور، مسئولان بهداشتی در خصوص شیوع دوباره کرونا و ایجاد پیک جدید ابراز نگرانی کردند.

اپلیکیشن ماسک وابسته به معاونت بهداشت، وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره بازگشایی مدارس به مسئولان ستاد ملی کرونا هشدار داد و اعلام کرد که آلمان با جمعیتی مشابه ایران به ۶۸ درصد کل جمعیت خود، دو نوبت واکسن تزریق کرده، چیزی که هم‌اکنون در ایران ۵۴ درصد است.

از اوایل مهر، مسئولان این کشور به دلیل کاهش شمار مبتلایان، محدودیت‌های اجتماعی را به تدریج کاهش دادند. با وجود این، اکنون آلمان با بدترین موج کرونا از ابتدای شروع بیماری مواجه شده است. آمار ابتلای روزانه این کشور به رغم پوشش بالای واکسیناسیون، اقتصاد قوی و جدیت بالا در اعمال قوانین به ۵۰ هزار نفر و مرگ روزانه به ۳۰۰ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید:

انس جهانی در بازار طلایی ایران رنگی ندارد


بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، عادی‌انگاری مسئولان و مردم، کاهش سطح مراقبت‌ها و محدودیت‌ها، کشور را با خطر قطعی موج ششم مواجه می‌کند و هر خیز کرونا باعث مرگ ده‌ها هزار نفر شده است.

شیوع پیک ششم کرونا با عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، ضمن هشدار نسبت به شکل گیری پیک ششم کرونا گفت: چنانکه پوشش کافی واکسیناسیون انجام نشود و یا مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند، بی تردید پیک ششم کرونا را در پیش خواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ زالی با اشاره به اینکه خطر شکل گیری پیک‌های جدید در اروپا محتمل است، گفت: در هفته‌ای که گذشت، در نواحی مختلف کشورهای اروپایی میزان ابتلا به کرونا افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین زمانی که امواج جدید بیماری به صورت طغیان‌ها و یا شبه طغیان شکل می‌گیرد، هیچ کشوری از این پاندمی مصون نیست.

کد خبر 442018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    ما مخالف بازشدن هستیم