چرا خودروسازی به پای موشک سازی نرسید؟

سلمان ابراهیمی نژاد می گوید: در صنعت خودروسازی می‌توان از صنعت موشک سازی در کشور الگو برداری کرد.

به گزارش صدای بورس، سلمان ابراهیمی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: خودرو تولید انبوه می‌شود و در آن بحث رقابت و اقتصاد بین رقبای خارجی مطرح است؛ می‌توان در این صنعت از صنعت موشک سازی کشور الگو برداری کرد.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا همچنین گفته بود اولین تفاوت صنعت نظامی با صنعت خودروسازی این است که در صنایع نظامی و موشکی، انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر مشغول فعالیت هستند که جانشان را هم می‌دهند و این روحیه را باید در صنعت خودروسازی نیز تقویت کنیم و انسان‌هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

ایران با ساخت ۳۵ هزار و ۹۰۱ دستگاه خودروی تجاری (در سال ۲۰۰۹) هجدهمین خودروساز جهان و بزرگترین خودروساز خاورمیانه به شمار می‌آید.


بیشتر بخوانید: آرامش قبل از طوفان در بازار خودرو


در سال ۲۰۰۹ ایران از لحاظ سرعت رشد صنعت خودرو مقام پنجم جهان را پس از چین، تایوان، رومانی و هند کسب کرد. اما در چند سال گذشته انتقادات فراوانی به کیفیت و قیمت خودروهای ایرانی وارد شده‌ است.

به گفته مدیر عامل گروه سایپا فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام نیست، اما در صنایع نظامی محیط آرام و ۱۰۰ درصد تمرکز برای تولید و پیشرفت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند، خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند؛ بنابراین وظیفه داریم تا ضمن ایجاد احساس آرامش در صنعت خودرو، تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که ضمن قیمت مناسب و کیفیت خوب، به موقع تحویل مشتریان نیز شود.

کد خبر 449169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =