​ اعلام قیمت زولبیا و بامیه در ماه‌رمضان

اصفهان رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: قیمت زولیا و بامیه و آش و حلیم بادمجان برای ماه رمضان مشخص شده که بعد از تایید نهایی رئیس سازمان صمت اجرایی خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، روح‌الله چلونگر، رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان درباره قیمت خوراکی‌های ماه رمضان، اظهار کرد: اگرچه ماه مبارک رمضان باید تمام کسبه حداکثر انصاف را رعایت کنند، اما متاسفانه امسال شاهد گرانی مواد اولیه خوراکی‌های ماه رمضان بودیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد اعلام قیمت‌ بالای خوراکی‌های ماه رمضان از مراکز استان‌های کشور از جمله تهران بودیم، افزود: به عنوان مثال در تهران زولبیا و بامیه برای ماه رمضان بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود که علت آن گرانی شکر و روغن و همچنین افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌های کارگری و همچنین حامل‌های انرژی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تاکید کرد: با وجود این افزایش قیمت‌ تولید زولبیا و بامیه و آش و حلیم، همواره معتقدیم قیمت این خوراکی برای ماه رمضان در اصفهان باید از کل استان‎های کشور کمتر باشد و در راستا جلسات متعددی با انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اتحادیه مربوطه و کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف برگزار کردیم.

وی گفت: بعد از بررسی آنالیز قیمتی اتحادیه‌ها در نهایت قیمت متعادلی با حداقل استفاده برای زولیبا و بامیه و آش و حلیم در اصفهان برای ماه رمضان مصوب شد تا این قیمت الگویی برای کل کشور باشد و این آمادگی را داریم تا اتاق اصناف اصفهان آنالیز قیمت‌های خود را در اختیار سایر استان‌ها قرار دهد.

چلونگر با اشاره به قیمت مصوب خوراکی‌های ماه رمضان در کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف، گفت: این قیمت‌ها اکنون جهت بررسی و اعلام نظر نهایی به رئیس سازمان صمت استان اصفهان ارسال شده تا بعد از تایید این قیمت‌ها برای ماه رمضان اجرایی شود.


بیشتر بخوانید:

کمبودی برای ماه رمضان وجود ندارد


وی اظهار کرد: براین اساس برای ماه رمضان قیمت حلیم بادمجان بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و آش شله قلمکار بین ۲۸ تا ۳۲ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان افزود: قیمت زولبیا و بامیه درجه یک ۶۲ هزار تومان، زولبیا و بامیه درجه دو ۵۷ هزار تومان، گوشفیل ساده ۴۰ هزار تومان و گوشفیل زغفرانی با کنجد ۴۵ هزار تومان مشخص شده است.

وی ادامه داد: قیمت زولبیا و بامیه مخلوط همراه با برگ و هویجی و .... نمی‌تواند متفاوت از نرخ‌های مصوب باشد.

چلونگر تاکید کرد: قیمت زولبیا و بامیه در اصفهان تقریباً حدود ۵۰ هزار تومان با قیمت مبنای این خوراکی با تهران تفاوت دارد.

همچنین رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان در این باره گفت: دریافت مبلغی غیر از مبالغ اعلام شده بابت افزودنی‌های دیگر مجاز نیست.

به گزارش گسترش نیوز، مجتبی برزگر افزود: نرخ‌های اعلامی باید از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان تایید شده و سپس به اتاق و اتحادیه‌های مربوطه برای اجرا ابلاغ شود.

کد خبر 449160

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور تقسیمی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    ما دوازده ماه روزه هستیم خداوند جای حق نشسته رفتاری با مردم انجام داده این که اکثر مردم از دین فرار کرده اند خداوند آخر عاقبت مون به خیر کنه شما دارین از قیمت زولبیا و بامیه میگین نون خالی داریم میخوریم
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    از حالا فکر رمضونی
  • ناصر IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 1
    ای روزگار عجب جایی قرار دادی مارا دغدغمان قیمت زولبیاست.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    متاسفانه تمام کالا به نرخ دلار محاسبه میشود و پرداخت حقوقها بریال این توازن غیر موزون و غیره منطقی است