حفظ امنیت شغلی نیروهای کار در سال ۱۴۰۱

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر ضرورت توجه و حفظ امنیت شغلی کارگران و نیروهای کار در سال جدید، گفت: حمایت از بنگاه ها باعث می شود، کارگران با انگیزه بیشتر در واحدهای تولیدی به فعالیت ادامه دهند و خودکفایی بیشتر بنگاه ها را شاهد باشیم.

به گزارش صدای بورس، غلامرضا عباسی امنیت شغلی کارگران را از اولویتهای جامعه کارگری در سال۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: آنچه که در سال جدید انتظار داریم این است که امنیت شغلی کارگران مورد توجه قرار گیرد و حفظ شود و در کنار آن نظام دستمزد منصفانه برای نیروهای کار برقرار شود.

وی بیکاری را دغدغه مهم دولت در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: دولت برای ایجاد اشتغال در کشور پا پیش گذاشته و درصدد است تا بازار کار را ساماندهی کند لذا همه باید کمک کنیم تا دغدغه بیکاری در کشور برطرف و بستر ایجاد فرصتهای شغلی فراهم شود.

مشاور کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی را از جمله مواردی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد و گفت: تشکل ها بازوی مشورتی وقوی وزارت کار به شمار می روند و هرجا که کار را به دست مردم سپرده ایم نتایج مثبت و اثرگذاری به دنبال داشته است.


بیشتربخوانید:مخالفت کارفرمایان با افزایش حقوق کارگران


عباسی در عین حال حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال جدید را خواستار شد و گفت: توصیه ما این است که مشکلات بنگاه‌ها شناسایی و مرتفع شود و دولت از بنگاه‌ها حمایت کند. خوشبختانه بسته معافیت بیمه ای و مالیاتی برای حمایت از بنگاه ها در سال جدید پیش‌بینی شده است که انتظار می رود از این طریق بخشی از گرفتاری ها و مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود و بازار کار و اشتغال رونق بگیرد.

به گفته این فعال کارگری، اگر بنگاه ها مورد حمایت واقع شوند، کارگران با انگیزه بیشتر در واحدهای اقتصادی به فعالیت ادامه می دهند و روز به روز شاهد خودکفایی بیشتر بنگاه ها خواهیم بود.

به گزارش ایسنا،عباسی تاکید کرد: حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان باعث می شود که انگیزه تولید پیدا کنند و آن زمان می توانیم به رشد اقتصادی دست پیدا کنیم و رونق تولید و اشتغال و شکوفایی اقتصاد که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است را شاهد باشیم.

کد خبر 449091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =