مقصر گرانی مرغ و تخم مرغ کیست؟

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: در تولیدمرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز مشکل خاصی برای تولید وجود ندارد اما به دلیل افزایش تقاضایی که وجود دارد، شبکه توزیع پاسخگوی این حجم درخواست نیست.

به گزارش صدای بورس، قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در روزهای اخیر افزایش یافته و بالاتر از قیمت مصوب در بازار به فروش می رسد.

درحالی که قیمت هرکیلوگرم مرغ ۳۱ هزار تومان است مشاهدات میدانی نشان می دهد که ۳۶ تا ۳۶ هزار تومان در تهران به فروش می رسد؛ قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ نیز به جای ۴۳ هزار تومان از ۵۰ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان فروخته می شود و در مواردی حتی شاهد فروش این محصول تا ۶۰ هزار تومان نیز هستیم.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به صورت شقه یا نیم شقه (بدون دنبه) نیز۱۵۷ هزار تومان و گوشت گوساله ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

بر اساس گزارش میدانی ،مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز گرم در تمام ایام در میادین میوه و تره بار تهران توزیع نمی‌شود اما به صورت بسته بندی شده که قیمت های بالاتری دارند برای خرید به وفور موجود است.

گوشت و مرغ منجمد برای خرید در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در دسترس است و حتی می‌توان آنها را فروشگاه‌ها و سامانه‌های توزیع اینترنتی خریداری کرد.

شرکت پشتیبانی امور دام: دلیل گرانی مرغ و تخم مرغ افزایش تقاضا است

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در واکنش به اینکه چرا مرغ و تخم مرغ در بازار بالاتر از قیمت‌های مصوب به فروش می رسد اظهار داشت: در تولیدمرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز مشکل خاصی برای تولید وجود ندارد اما به دلیل افزایش تقاضایی که وجود دارد، شبکه توزیع پاسخگوی این حجم درخواست نیست.

وی افزود: محصولات پروتئینی مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز به اندازه لازم وجود دارد اما این محصولات با تاخیر به دست مصرف کننده می رسد که این امر باعث افزایش قیمت‌ها شده است.


بیشتربخوانید:دلایل افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟


مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: کشتارگاه ها نیز در تعطیلات نوروزی تعطیل نمی شوند تا از میزان عرضه مرغ در بازار کاسته نشود و ورود مرغ از استان های همجوار به تهران افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز به اندازه مورد نیاز بازار توزیع شده است و فروش آن بالاتر از نرخ مصوب گران فروشی است و متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

سالمی اظهار داشت: بازرسی‌ها در بازار محصولات پروتئینی مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز تشدید شده است تا بتوانیم بازار را کنترل و از گران فروشی های جلوگیری کنیم.

وی به تسنیم گفت: امیداریم که ظرف یک تا دو روز آینده قیمت های مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز با افزایش توزیع و انتقال این محصولات از استان های همجوار به تهران کاهش یابد.

سالمی اظهار داشت: بیشتر از هر زمان دیگری در میدان بهمن و میادین، مرغ و تخم مرغ عرضه شده است اما به دلایل افزایش فشار تقاضا تعادل بازار بهم خورده است.

اطلاعی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سال آینده ندارم

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران درباره قیمت نهاده های دامی در سال آینده و اینکه قرار است با چه قیمتی در اختیار دامداران و مرغداران قرار گیرد گفت: اطلاعی از قیمت نهاده ها در سال آینده ندارم اما نهاده مورد نیاز بر اساس قیمت قبل و احتساب ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار


قرار گرفته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نهاده ها را به صورت ماهانه در اختیار مرغداران و دامداران قرار می دهد که قیمت این محصولات برای تولید فروردین ماه بدون تغییر و به صورت کامل بوده است.

کد خبر 448907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =