۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
طلا زمین‌گیر شد

در حالی که امیدها به پیشرفت در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت هر اونس طلا امروز کاهش داشت و در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی از اواخر نوامبر قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۷ درصد کاهش به هزار و ۹۳۱ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۴۵ درصد افت به هزار و ۹۳۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا شاهد افت ۲.۴ درصدی بوده است.

مایکل مک کارتی تحلیلگر ارشد موسسه تایگر بروکرز در استرالیا گفت: «واقعیت این است که همزمان با کاهش نگرانی ها در مورد چشم انداز وضعیت اوکراین قیمت طلا نیز کاهش یافته و مذاکرات این هفته بر سر طرح صلح ۱۵ ماده ای و احتمال توافق بین روسیه و اوکراین موجب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاری کاهش یابد.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی طلا تکان نخورد


در حالی که به نظر می رسد که پیشروی نیروهای روسی در شهرهای اوکراین متوقف شده است، با وارد شدن جنگ به هفته ششم ، مقام های دو کشور می گویند مواضع طرفین در مذاکرات همچنان از هم فاصله دارد.

مک کارتی افزود: «قطعا افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره قابل انتظار بود، اما آنچه غیرمنتظره بود، شش نوبت دیگر افزایش نرخ بهره طی سال جاری بود (که فدرال رزرو این هفته از آن سخن گفت.) این موضوع تاثیر منفی بر بازار طلا داشته است.»

پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو شاخص ارزش دلار شاهد افزایش بود و سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم ۳ یال گذشته قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، رشد سوددهی اوراق قرضه با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا به جذابیت این بازار لطمه می زند.

کد خبر 448888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =