۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
معجزه سهم بپاس ادامه دارد؟

بیمه پاسارگاد بازارگردان عجیب و خوبی دارد که این سهم را نسبت به دیگر بیمه های بازار سرمایه خاص کرده است.

صدای بورس- وحید بلالی؛ بیمه پاسارگاد بازارگردان عجیب و خوبی دارد و که این سهم را نسبت به دیگر بیمه های بازار سرمایه خاص کرده است.

Chart بپاس, MN1, 2022.04.09 13:22 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

بپاس بعد از ریزش پنج ماهه از سقف تاریخی( دقت کنید این نماد توانسته آهسته و پیوسته سقف های تاریخی مرداد ماه سال ۹۹ را به خوبی بشکند و سقف جدید در سال ۱۴۰۰ برای خود ایجاد کند.) با دو کندل پرقدرت سبز مواجه شده است، بازارگردان این نماد توانسته با الگوهای تکنیکالی خوب این نماد را همراه سازد تا تحلیل آن دشوار نباشد.

تصویر زیر در تایم فریم هفتگی را ببیند دقیقا در محدوده حمایت خط روند کانال ماهانه این نماد به سمت بالا صعودی شده است.

Chart بپاس, W1, 2022.04.09 13:25 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

بپاس اما در هفته اخیر نوسانی شده است و باید دید آیا حمایت سنکوی a می تواند این نماد را دوباره صعودی کند. یا خیر؟

یکی از عجیب ترین نکات سهم بپاس، ارزش بازار بالای این نماد است، ارزش بازار این نماد ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده که این نماد را در ردیف شاخص سازان بزرگ قرار می دهد که شاید باورش سخت باشد.

حال ببینیم این نماد با ارزش بازار بالا و الگوهای تکنیکالی موفق ، آیا وضعیت بنیادی خوبی نیز دارد یا خیر؟

درآمد این نماد از گرفتن حق بیمه مختلف شخصی و شرکتی است، کل دریافتی ۱۲ ماهه این نماد در سال ۱۴۰۰ به عدد ۷۲۶۷ میلیارد تومان رسیده که مبلغ ۱۸۹۰ میلیارد تومان را بابت خسارت پرداخت کرده و خالص دریافتی این نماد ۵۳۷۷ میلیارد تومان بوده است.

کل درآمد دریافتی این شرکت در سال ۹۹ بابت حق بیمه ۴۹۹۱ میلیارد تومان بوده که میزان ۱۲۰۷ میلیارد تومان را برای خسارت بیمه پرداخت کرده و خالص دریافتی در سال ۱۳۹۹ بیمه پاسارگاد ۳۷۸۴ میلیارد تومان بوده و نشان دهنده این است که این نماد نسبت به سال گذشته درآمد ۱۵۹۳ میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

در عمل این نماد حق بیمه را نسبت به سال ۹۹، افزایش ۴۶ درصدی داده و در پرداخت خسارت افزایش ۵۷ درصدی را نشان می دهد، اما با توجه به اینکه حق بیمه دریافتی بالایی دارد باز هم توانسته سود خوب ۱۵۹۳ میلیارد تومانی را عاید این شرکت کند.

کد خبر 448711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =