۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
کگهر؛ سودساز، پیشرو و کم نوسان

کگهر یکی از نمادهای سودساز گروه فلزات است.

صدای بورس؛ کگهر با دارا بودن eps خوب در محدوده ۳۸۵۰ ریال یکی از نمادهای خوب گروه فلزات است. نسبت p به e این نماد هم نسبت به هم گروه های خود کمتر است.

کگهر؛ سودساز، پیشرو و کم نوسان

در جدول بالا تولیدات کگهر آورده شده است که محصول کلوخه سنگ آهن بیشترین فروش این شرکت است. این شرکت تا به امروز صورت‌مالی سالانه منتهی به انتهای آذر ماه سال ۱۴۰۰ را در سامانه کدال منتشر نکرده است تا بتوان به صورت دقیق صورت‌مالی‌های این نماد را بررسی کرد.

کگهر به علت سودسازی خوب یکی از نمادهایی است که بعد از ریزش های تاریخی در سال ۹۹، ریزش زیادی پیدا نکرده و اکنون نیز از سقف تاریخی تنها ۳۵ درصد ریزش کرده است، یکی از نکات جالب درباره کگهر این است که این نماد از ابتدای سال ۹۸ تا انتهای فروردین ۹۹ بیش از ۲۰۰۰ درصد رشد کرده و اگر فردی ابتدای سال ۹۸ این نماد را خریده بود، پولش ۲۰ برابر می‌شد.

نکته جالب دیگر در سهم کگهر، نوسان در محدوده قیمتی خاص است. این نماد بیش از ۲۰ ماه است که در محدوده قیمتی ۳۷۰۰ تا ۴۹۰۰ تومان نوسان می کند و به زبان الیوتی یک پهنه نوسانی ساخته است.

کگهر؛ سودساز، پیشرو و کم نوسان

نوسان قیمتی کگهر را در تصویر بالا می بینید. کگهر اما در چند هفته گذشته با خارج شدن از فضای ابرکومو توانایی صعود را بیشتر از گذشته حس می کند و نوسانات مثبتی نیز در سهم دیده شده است.

کگهر؛ سودساز، پیشرو و کم نوسان

نکته منفی در نمودار هفتگی کگهر ، تمایل تنکان به ریزش و بالاتر بودن کیجون است که نشان می دهد ممکن است باز سهم در ناحیه منفی قرار بگیرد.

سهامداران عمده کگهر حقوقی ها هستند و ۹۲ درصد سهامداران این نماد حقوقی هستند. این نکته کار کگهر را شاید برای صعود سخت‌تر کند. جزئیات معاملات حقیقی حقوقی کگهر در روز چهارشنبه گذشته عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۴۴۰ سهم
سرانه: ۱ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۴۴۰ سهم
سرانه: ۱ میلیون تومان

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۵ هزار سهم
سرانه: ۲ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۴۴ هزار سهم
سرانه: ۱۴ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۵۹ هزار سهم
فروش حقوقی: ۲۰ هزار سهم

کگهر شاهد نوسانات مثبتی بوده و باید دید تصمیم حقوقی درباره حمایت از این سهم چیست؟ اما این نماد یکی از نمادهای کم ریسک و کم نوسان برای سرمایه گذاری بلندمدت است.

کد خبر 448709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =