" شاوان " پرتقاضا شد / تنش روسیه و اوکراین به نفع این پالایشگاه تمام می‌شود؟

اختلاف یک و نیم درصدی آخرین قیمت با قیمت پایانی در معاملات روز شنبه می تواند یک نقطه مثبت برای شاوان تلقی شود و با ادامه این روند می توان به فتح قله فوق امیدوار بود.

صدای بورس - وحید بلالی؛ پالایشگاه نفت لاوان توانسته سودسازی خوبی را داشته و EPS آن در محدوده ۳۰ هزار ریال قرار بگیرد که این نوع سودسازی در کمتر نمادی از بازار سرمایه دیده می‌شود.

همچنین نسبت PبهE این نماد نیز در محدوده خوب ۴ قرار دارد. برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند سودسازی شاوان را بیشتر کرده و با رفع محدودیت در تراکنش‌های بانکی این شرکت بتواند سودسازی بسیار بهتری را داشته باشد و حتی به فکر توسعه صادرات نیز باشد.

یکی از محصولات صادراتی این شرکت گاز مایع بوده و باید دید با تنش‌های بین اوکراین و روسیه این شرکت می‌تواند جایگاهی جدید برای خود در صادرات گاز ایجاد کند یا خیر؟

اما بیش از ۲ هفته بوده که شاوان توانسته در محدوده صعودی قرار بگیرد که علت آن در بالا گفته شد.

Chart شاوان, W1, 2022.03.05 16:16 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

طبق تصویر فوق شاوان توانسته در ۲ هفته اخیر صعودی شده و در تایم فریم هفتگی به مقاومت کیجون برسد، حال باید دید این مقاومت تا چه حدی می‌تواند جلوی شاوان را بگیرد.

Chart شاوان, D1, 2022.03.05 16:26 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

شاوان طبق تصویر فوق در تایم فریم هفتگی توانسته است در محدوده ابرکومو نفوذ کند و باید دید می‌تواند از سد مقاومت‌های بیکران این ابر بگذرد یا خیر؟

Chart شاوان, W1, 2022.03.05 16:28 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

طبق تصویر فوق محدوده ۱۳ هزار تومان محدوده‌ای قوی و سرشار از مقاومت است که این نقطه برای شاوان بسیار حیاتی است. اختلاف یک و نیم درصدی آخرین قیمت با قیمت پایانی در معاملات روز شنبه می‌تواند یک نقطه مثبت برای شاوان تلقی شود و با ادامه این روند می‌توان به فتح قله فوق امیدوار بود.

کد خبر 448069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    تشکر از شما
  • مرتضی GB ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    عالی خیلی خوبه انشالله همیشه سود بده
  • مرتضی GB ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    عالی خوب