استقلال و پرسپولیس به بازار جان می‌بخشند؟

هفته‌ای که گذشت اتفاقات متعدد و تاثیرگذاری برای بورس افتاد، از بازگشایی منفی شستا تا پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس در بورس. اما بازار سهام شنبه چگونه آغاز به کار می‌کند؟ پیش‌بینی بورس هفته آینده چگونه است؟

به گزارش صدای بورس، هفته‌ای که گذشت اتفاقات متعدد و تاثیرگذاری برای بورس افتاد، از بازگشایی منفی شستا تا پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس در بورس. اما پیش‌بینی بورس هفته آینده چگونه است؟

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: اتفاقات هفته آتی را به سه دسته می‌توان تقسیم کرد. هفته جدید را با مجموعه غیررسمی از اخبار برجام شروع می‌کنیم که مثبت است و منابع خارجی دارد. از طرف دیگر شاهد مقاومت دلار هستیم که این اخبار تاثیر مثبتی روی بازار دارد.

وی ادامه داد: از طرفی شستا که چهارشنبه هفته گذشته منفی و کمتر از پیش‌بینی بازگشایی شد، توجه زیادی را به خود اختصاص داد. این موضوع می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار باشد. احتمال اینکه شستا آهسته و پیوسته با حجم بالا به سمت مثبت حرکت کرده و شاخص را با خود همراه کند، به شدت زیاد است.


بیشتر بخوانید: واگذاری سهام سرخابی‌ها به خط پایان رسید


عصاری عنوان کرد: خبر پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس نیز برای بازار هفته بعد مهم است. معمولا پذیره‌نویسی‌ها بازار را با فشار فروش همراه می‌کند ولی به واسطه اینکه کدهای زیاد و جدیدی وارد بازار می‌شود، شاید استقلال و پرسپولیس جان دوباره‌ای به بورس بدهد و بورس حرکت مثبتی داشته باشد. البته با توجه به اینکه پذیره‌نویسی‌ها برای تامین نقدینگی، فشار فروش دارند ممکن است بازار را به چالش بکشند ولی شاید برای این دو نماد وضعیت و رفتار بازار متفاوت باشد.

به گزارش تجارت نیوز، این کارشناس بازار سهام گفت: در مجموع، من هم شنبه و هم هفته خوبی برای بازار پیش‌بینی می‌کنم و امیدوارم بازار رمق تازه‌ای بگیرد.

کد خبر 447997

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =