۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
قیمت جهانی نفت صعودی باقی ماند

در حالی که بازار تحت تاثیر اقدام هماهنگ بین المللی برای تزریق نفت از محل ذخایر کشورهای مصرف کننده و همچنین احتمال اختلال در عرضه نفت روسیه قرار دارد، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۶ سنت معادل ۳.۱۲ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم با ۶۹ سنت معادل ۰.۷۲ درصد رشد به ۹۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.

نگرانی ها در مورد محدود شدن عرضه نفت در حالی است که شرکت های بزرگ انرژی از جمله بی پی و شل برنامه هایی را برای توقف فعالیت های خود در روسیه و خروج از بازار انرژی این کشور اعلام کرده اند.

به دنبال تحریم های غرب علیه مسکو خریداران نفت روسیه نیز با مشکلاتی در پرداخت ها و دسترسی به نفتکش ها مواجه شده اند. در حالی که آمریکا و متحدانش در حال بررسی آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک خود هستند تا حدودی از تب و تاب موجود در بازار نفت کاسته شده است.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی نفت از ۱۰۰ دلار عبور کرد


بر اساس گزارش های رسانه ای، نفت آزادشده از محل ذخایر کشورهای مصرف کننده ممکن است بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون بشکه باشد. تحلیلگران بانک کامنولث استرالیا در یادداشتی نوشتند: «این اقدام احتمالا تا حدودی جلوی رشد قیمت نفت را خواهد گرفت.» آژانس بین المللی انرژی قرار است روز سه شنبه نشست ویژه ای برای بررسی نقش کشورهای عضو این سازمان برای تثبیت بازار نفت برگزار نماید.

روسیه روزانه ۴ تا ۵ میلیون بشکه نفت صادر می کند که ۲ تا ۳ میلیون بشکه آن شامل فرآورده های پالایشگاهی است.

به گزارش تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به اوپک پلاس که روسیه هم عضوی از آن است قرار است روز چهارشنبه تشکیل جلسه دهند و انتظار می رود روند افزایش تدریجی تولید نفت خود را همچنان ادامه دهند.

کد خبر 447836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =