۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
نفت برنت به ۱۰۱ دلار رسید

در حالی که حملات ارتش روسیه به مواضع اوکراین موجب نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت شده و بازارها خود را برای تحریم های تجاری کشورهای غربی علیه روسیه آماده می کنند، قیمت نفت روز جمعه بیش از ۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۴۸ سنت معادل ۲.۵ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم امروز با ۲ دلار و ۴۵ سنت معادل ۲.۶۴ درصد افزایش به ۹۵ دلار و ۲۶ سنت رسید.

حمله روسیه به اوکراین سبب شد تا قیمت نفت دیروز برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای ۱۰۰ دلار صعود و برای مدت کوتاهی رقم ۱۰۵ دلار را نیز تجربه کند.

حمله روسیه به اوکراین از زمین، دریا و هوا به اوکراین، بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جهان جهانی دوم به شمار می رود و سبب فرار ده ها هزار اوکراینی از خانه های خود شده است.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث در این باره نوشت: «با توجه به اینکه حجم ذخایر جهانی نفت به پایین ترین رقم های ۷ سال گذشته رسیده، بازارهای نفت در برابر هر گونه شوک عرضه آسیب پذیر هستند.»


بیشتر بخوانید:

نفت برنت از مرز ۱۰۰ دلار عقب کشید


پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا موجی از تحریم های جدید را علیه مسکو به اجرا گذاشت. هدف از این تحریم ها محدود کردن امکان تجارت روسیه با ارزهای مهم جهانی بوده است و مجموعه ای از بانک ها و شرکت های دولتی در فهرست تحریم قرار گرفته اند.

دار نوشت، ظرفیت تولید ذخیره اوپک پلاس به دلیل رشد ناامیدکننده تولید این گروه در ماه های اخیر زیر سوال رفته است.

به گزارش تسنیم، در همین حال وزیر نفت نیجریه گفته نیازی نیست که اوپک پلاس برنامه افزایش تولید خود را گسترش دهد زیرا توافق احتمالی برای احیای برجام موجب افزایش عرضه نفت در بازار خواهد شد.

کد خبر 447548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =