افزایش قیمت اونس جهانی به کمک عرضه اولیه فزر آمد؟

بیش از ۸۵ درصد فروش این نماد از طلا به دست می آید که با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی از ۱۸۰۰ دلار تا ۱۹۰۰ دلار می تواند تغییرات چندانی را در سودآوری این شرکت شاهد باشیم.

صدای بورس؛ عرضه اولیه فزر همچنان در مرکز توجهات قرار دارد و از این رو بار دیگر با افزایش قیمت طلا مولفه های بنیادی این نماد نیز تغییر خواهد کرد، طبق آنالیز بررسی این سهم توسط تیم تحلیل بنیادی آوای آگاه بیش از ۸۵ درصد فروش این نماد از طلا به دست می آید که با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی از ۱۸۰۰ دلار تا ۱۹۰۰ دلار می تواند تغییرات چندانی را در سودآوری این شرکت شاهد باشیم.

افزایش قیمت اونس جهانی به کمک عرضه اولیه فرز آمد؟

علی رغم اینکه طلا هیچگونه بازدهی عملیاتی ندارد و صرفا عایدی بر افزایش قیمت دارد، سهام فزر دارای بازدهی ناشی از عملیات، معدن کاری نیز است و این باعث می شود به نسبت نگهداری مستقیم طلا مزیت داشته باشد. علاوه بر ریسک صنعت معدن، به دلیل ایجاد سود اصلی در زیر مجموعه و شفافیت کمتر، به نسبت نگهداری مستقیم طلا در معرض این ریسک قرار داریم. به خصوص که ترکیب خاکهای مورد استفاده ممکن است گوناگون باشد.

افزایش قیمت اونس جهانی به کمک عرضه اولیه فزر آمد؟


از نظر سهامداری و تیم مدیریتی، این بخش خصوصی سابقه زیادی در حوزه معدن و بخشهای مختلف آن دارد. علاوه بر این موضوع فرصت معادن و پهنه های جدید برای شرکت زیاد است و می تواند یک برگ برنده برای آینده باشد.

بررسی بعدی فزر توسط تامین سرمایه نوین صورت گرفته است که pبه e فوروارد این شرکت در سال ۱۴۰۱ را با مفروضات نرخ اونس ۱۷۸۰ دلاری و دلار ۲۸ هزار تومانی به صورت زیر و در محدوده ۴ پیش بینی کرده است.

افزایش قیمت اونس جهانی به کمک عرضه اولیه فرز آمد؟

بررسی های نرخ فروش این شرکت توسط تیم تحلیل صدای بورس نشان می دهد، نرخ فروش محصول نسبت به اردیبهشت ماه افزایش ۶۶ درصدی را نشان می دهد، اما از ابتدای مهر ماه تا به انتهای بهمن ماه نرخ فروش در محدوده ۴,۳۷۶,۶۸۴ ریال به ازای هر تن نوسان می کند و تفاوت چندانی نیز بین دی ماه و بهمن ماه در فروش دیده نمی شود، اما یک نکته توجه را جلب می کند و آن هم کاهش تعداد فروش در این نماد است.

تعداد فروش در انتهای بهمن ماه ۲۵,۰۲۵.۵۷ تن بوده که نسبت به انتهای دی ماه کاهش ۱۷ درصدی را نشان می دهد، نسبت به دی ماه نیز تعداد فروش ۴۲ درصد کاهشی بوده است، این کاهش تعداد فروش نسبت به مهر ، مرداد و شهریور کاهش بیش از ۶۰ درصدی را نشان می دهد و این یعنی شرکت به این نتیجه رسیده که نرخ فروش طلا بالاتر رفته و در سال جدید می تواند با نرخ های بالاتر محصولات را بفروشد.

با مفروضات فوق و با فرض اونس بالای ۱۹۰۰ دلار و شاید هم بالای ۲۰۰۰ دلار نسبت pبهe فوروارد، کاهش خوبی را خواهد داشت و ارزش بازار این شرکت می تواند بالای ۹۰۰۰ میلیارد تومان قرار بگیرد.

کد خبر 447528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    عالی بود این گزارش ممنون از تیم حرفه ای صدای بورس