بررسی آخرین وضعیت پترول؛ رسیدن به نقطه ارزنده

پترول یا همان گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس است و موضوع فعالیت شرکت، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و سهام و حق تقدم شرکت‌های صنعت پتروشیمی و مواد شیمیایی است.

صدای بورس - وحید بلالی؛ پترول یا همان گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس است و موضوع فعالیت شرکت، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و سهام و حق تقدم شرکت‌های صنعت پتروشیمی و مواد شیمیایی است.

جمع درآمدهای عملیاتی پترول با کاهش ۹۴ درصدی به ۶۱۰ میلیارد تومان رسیده است و موجودی جریان نقد در پایان دوره نیز با کاهش ۵۹ درصدی به ۲۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

نسبت pبهe این نماد نیز در گزارش ۶ ماهه منتهی به انتهای آبان ماه به ۱۶ رسیده است که نسبت به شرکت‌های هم گروه ضعیف است اما نسبت به کل شرکت ارزنده است. دو نکته مثبت این نماد حاشیه سودخالص این نماد نسبت به جمع درآمدهای عملیاتی است که حاشیه سود خالص ۱۳۰ درصدی را کسب کرده در حالی که حاشیه سود خالص سال گذشته این نماد ۹۴ درصد است. p به nav پترول الان ۳۰ درصد است که این سابقه نداشته و همیشه این میزان در این شرکت بالای ۶۰ درصد بوده است.

تحلیل قیمتی
این سهم با ریزش ۷۲ درصدی به قیمت پایینی رسیده است، باید منتظر گزارش‌های ۹ ماهه در انتهای اسفند بوده و ببینیم این شرکت وضعیت مناسبی دارد یا خیر؟ اما بر اساس دارایی های شرکت، پترول در کف قیمتی قرار دارد، این شرکت بسیار ارزان شده و با توجه به شرکت‌های زیرمجموعه می‌تواند سودسازی بسیار خوبی را انجام دهد.

بررسی آخرین وضعیت پترول؛ رسیدن به نقطه ارزنده

البته این سهم به کف‌های حمایتی رسیده و می‌تواند در آینده واکنش مثبت به سمت بالا نشان دهد.

کد خبر 446991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 1
    مردم و بدبخت کردین الکی زر نزنید همش دروغ و چرت و پرت
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      صدای بورس رسانه تخصصی هست، با انصاف باشیم
  • حسین IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 2
    خیلی از سهام اینطوری تبلیغ کردین.و پول مردم سوخت شد. وبملت هدفشو زدین 500 تمن رفت 230 تمن صدای بورس شده صدای دروغ