کشتی پر تلاطم " حکشتی " به مقصد می‌رسد؟

حکشتی از سقف تاریخی خود در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ ، بیش از ۸۶ درصد ریزش کرده و یکی از بزرگترین ریزش های نماد شاخص ساز متعلق به نماد حکشتی است.

صدای بورس - وحید بلالی؛ کشتیرانی جمهوری اسلامی یا همان نماد حکشتی در صورتمالی ۶ ماه وضعیت خوبی ندارد، در این صورتمالی منتهی به انتهای آذر ماه آمده است، درآمدهای عملیاتی این نماد با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و به ۳۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

حکشتی توانسته بود در سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند اما متاسفانه امسال ۵۲۸ میلیارد تومان زیان خالص در درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی ۶ ماهه را شناسایی کرده است. حکشتی اما در افزایش سود انباشته از سال های قبل موفق عمل کرده و با افزایش ۱۵۸ درصدی آن را به ۲۳۷۰ میلیارد تومان رسانده است.

اما نکته‌ای که باید در تحلیل این نماد به شدت زیر نظر گرفت، رفع تحریم‌ها و اجرای برجام است که می‌تواند این شرکت را از لحاظ سودسازی متحول کرده و باز هم حکشتی را به عنوان یکی از لیدرهای بازار سرمایه مطرح کند.

تحلیل قیمتی
طبق نمودار زیر حکشتی از سقف تاریخی خود در خرداد ماه سال ۱۳۹۹، بیش از ۸۶ درصد ریزش کرده و یکی از بزرگترین ریزش‌های نماد شاخص ساز متعلق به حکشتی است.

کشتی پر تلاطم " حکشتی " به مقصد می‌رسد؟

حکشتی در تایم فریم هفتگی در واکنش به اخبار مثبت برجام یک کندل سنجاقک به سمت بالا را ساخته و توانست وارد محدوده صف خرید شود.

کشتی پر تلاطم " حکشتی " به مقصد می‌رسد؟

حکشتی اگر بتواند در معاملات این هفته صعودی شود، کانال نزولی شش هفته‌ای خود را خواهد شکاند.

کشتی پر تلاطم " حکشتی " به مقصد می‌رسد؟

حکشتی مستعد برگشت به محدوده‌های پرتقاضا است نه به این علت که در کف قیمتی قرار دارد بلکه به علتی که اگر توافق برجام به ثمر برسد سودسازی این نماد متحول شده و می‌تواند به روزهای رویایی خود برسد، بحث همکاری ۲۵ ساله با چین نیز می‌تواند حکشتی را در آینده در دست تحولاتی مثبت قرار دهد، باید دید توافق برجام به نتیجه می‌رسد یا خیر؟

کد خبر 446723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =