۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
قیمت جهانی طلا در سرازیری

در حالی که افزایش نرخ تورم در آمریکا این احتمال را تقویت کرده که فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را به میزان قابل توجهی افزایش دهد قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به هزار و ۸۲۲ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با ۰.۷ درصد کاهش به هزار و ۸۲۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در حالی که ریسک های تورمی و تنش های ژئوپلتیک موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا شده است، از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت فلز زرد ۰.۸ درصد رشد داشته است.

هارشال باروت تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه متالز فوکوس گفت بازار طلا بین افزایش نرخ بهره و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه به عنوان عوامل کاهنده و نگرانی ها از نرخ بالای تورم به عنوان عامل افزاینده در نوسان خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، قیمت جهانی طلا را بالا برد


پس از جهش غیرمنتظره قیمت های مصرف کننده فشارها بر فدرال رزرو برای اتخاذ یک موضع قوی تر در قبال بالا رفتن نرخ تورم شدت گرفته است.

به گزارش تسنیم، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده سبب شد تا سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به بالاترین رقم از اوت ۲۰۱۹ برسد. این احتمال همچنین موجب تقویت دلار و افت شدید شاخص ها در بازارهای بورس جهان شد.

کد خبر 446633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =