تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، قیمت جهانی طلا را بالا برد

در حالی که ریسک های تورمی و تنش ها بین روسیه و اوکراین سبب شده تا جایگاه بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری حفظ شود و به رغم چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش به هزار و ۸۲۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۰۷ درصد رشد به هزار و ۸۲۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا دیروز اندکی کاهش داشت و در افزایش جزئی قیمت طلا موثر بود.

آمارهای تورم ماه ژانویه آمریکا قرار است فردا منتشر شود و انتظار می رود رشد تورم در این ماه به ۷.۳ درصد رسیده باشد که در صورت تایید بیشترین رشد از سال ۱۹۸۲ میلادی خواهد بود.

بر اساس ارزیابی شاخص فدواچ تول، فعالان بازار شانس افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در آمریکا در میانه ماه مارس را ۷۰ درصد و شانس افزایش نیم درصدی را حدود ۳۰ درصد می دانند.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی طلا در مسیر نزولی قرار گرفت


بازار طلا حساسیت زیادی به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا دارد زیرا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد. رشد نرخ بهره همچنین موجب تقویت ارزش دلار شده و خرید طلا را برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر می کند.

رئیس کل بانک مرکزی فرانسه دیروز گفت، بانک مرکزی اروپا هر کاری که لازم باشد برای بازگرداندن نرخ تورم به هدف گذاری ۲ درصدی انجام خواهد داد.

به گزارش تسنیم، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که نخستین رهبر غربی است که از زمان شدت گرفتن بحران اوکراین با رئیس جمهور روسیه دیدار کرده گفته معتقد است می توان گام هایی برای کاستن از شدت بحران برداشت. وی همچنین خواستار خویشتن داری طرف های درگیر شده است.

کد خبر 446529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =