تلاش برای تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن اصفهان

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در حاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: نوع ماده اولیه مورد نیاز تولید در ذوب آهن اصفهان اختصاصی است و برخی از معادن کشور آن را دارا هستند.

صدای بورس- وجیه اله جعفری افزود: سال گذشته تلاش کردیم با ذوب آهن یک بسته تامین مواد اولیه آماده کنیم که هنوز هم پیگیر آن هستیم تا بتوانیم برای تامین مواد اولیه این کارخانه مادر صنعتی برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: تنظیم قراردادهای بلندمدت برای تامین پایدار مواد اولیه از معادنی که با این کارخانه همخوان هستند و همچنین اکتشافات جدید را در دستور کار داریم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: معدن ققنوس به سازمان صمت استان و معاونت امور معدنی برمی‌گردد اما ایمیدرو هم به عنوان سازمان توسعه‌ای هر کمک و حمایتی که بتواند برای تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن و جلوگیری از تعطیلی معدن داشته باشد، انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید: ثبت رکورد تولید روزانه میلگرد N۱۶ در «ذوب»


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم در بخش‌هایی که محدوده‌های معدنی فعال وجود دارد از طریق پهنه‌ها،پروانه اکتشاف، قرارداد خرید تضمینی بین واحدهای خصوصی و... عمل کنیم چرا که تنها به یک روش نباید اکتفا کرد که این موضوع هم نیازمند هماهنگی است.
وی اظهار کرد: برقراری مجدد مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اختصاص یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن به این شرکت را پیگیر هستیم که انشاا... به زودی انجام می‌شود.

کد خبر 446563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =