صدور مجوز افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی شراز؛ شراز در کانال صعودی

حاشیه سود ناخالص این نماد با افزایش یک درصدی به ۱۰ درصد رسیده است. اما نسبت pبهs در صورت‌مالی این نماد به ۰.۶ رسیده که این نسبت عالی بوده و به علت افزایش حاشیه سود ناخالص می‌تواند روند بهتری از شرکت را نوید دهد.

صدای بورس- وحید بلالی؛ شراز یکی از نمادهای خوب پالایشی است، در این گزارش آخرین وضعیت این نماد را بررسی می‌کنیم:

افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی
در اطلاعیه کدال آمده است: در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت پالایش نفت شیراز (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی: ۱,۰۲۷,۵۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد سهام قابل انتشار: ۹,۹۷۲,۴۵۱,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم: ۱,۰۰۰ ریال
مبلغ افزایش سرمایه: ۹,۹۷۲,۴۵۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:
۷,۱۲۵,۳۱۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته،
۲,۸۴۷,۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سایر اندوخته‌ها،
موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده جهت اجرای طرح‌های توسعه

آخرین وضعیت بنیادی
شراز وضعیت بنیادی خوبی دارد. در این نماد افزایش تعداد فروش نسبت به ماه‌های قبل را شاهد هستیم، نسبت فروش در دی ماه این نماد از همه ماه‌های سال جاری بهتر بوده و این نشان‌دهنده وضعیت بهتر شراز در دی ماه نسبت به ماه‌های قبل است که می‌تواند نسبت pبهs و pبهe را کاهش دهد.

حاشیه سود ناخالص این نماد نیز با افزایش یک درصدی به ۱۰ درصد رسیده است. اما نسبت pبهs در صورت‌مالی این نماد به ۰.۶ رسیده که این نسبت عالی بوده و به علت افزایش حاشیه سود ناخالص می‌تواند روند بهتری از شرکت را نوید دهد. نسبت pبهe فوروارد این نماد نیز در محدوده ۵.۵ قرار خواهد گرفت.

تحلیل تکنیکال
شراز در تایم فریم ماهانه یک روند صعودی دارد و پیش‌بینی می‌شود با حمایت خط روند کانال به سمت بالا بازگردد، البته روند کلی سهم بسیار وابسته به وضعیت کلی بازار است.

صدور مجوز افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی شراز؛ شراز در کانال صعودی

کد خبر 446553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =