لحظه به لحظه با بازار ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

به گفته کارشناسان، بورس در بلند مدت بازدهی خوبی دارد.

به گزارش صدای بورس؛ شاخص کل روز گذشته بیش از شش هزار واحد صعود کرد و در محدوده یک میلیون و ۲۸۱ واحدی باقی ماند. به گفته کارشناسان، بورس در بلند مدت بازدهی خوبی دارد.


۱۲:۳۰

رشد سه هزار و ۴۳ واحدی (۰.۲ درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۲ درصد رشد کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فارس، ومعادن و وپاسار بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

آخرین قیمت ۱۰۳ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۹۱ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۳۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «کیمیاتک»، «خودرو»، «فملی»، «خساپا»، «شتران»، «انرژی۳» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «توسن»، «مدیریت»، «فجهان»، «فرابورس»، «سپیدار» و «کرمان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۱۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۰ درصد یعنی ۸۰۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، اتکای و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به فرابورس، خپارس و وساخت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۵۳ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فرابورس ایران با برتری ۱۲ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۲ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۵ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۳۰ میلیارد تومان بود.


۱۱:۳۵

رایانه ای ها با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان رانفور، مفاخر، آپ، رتاپ، سپ و مداران با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند. افرا نیز تک  نماد پرتقاضای گروه است.


۱۱:۲۵

کانه های فلزی با استقبال خریداران در مدار مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان کچاد، تاصیکو و اپال با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۱:۱۵

در این دقایق شاهد بهبود تقاضا  در فراکاب ها هستیم.فرابورس، بورس و کالا نیز پر تقاضا در سقف قیمتی خود به صف نشستند. انرژی نیز با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شود.


۱۱:۱۰

در میان فضای مثبت گروه فنی و مهندسی ها #رتکو نیز تک نماد منفی و متعادل گروه است.


۱۱:۰۰

خپارس با بهبود تقاضای در نزدیکی سقف قیمتی خود در حال معامله است.


۱۰:۲۰

بانکی ها نیز با نوسان مثبت قیمت معامله می شوند.وبملت، وپارس، وپاسار، وکار، وگردش، وملل و وزمین با گرایش مثبت داد و ستد می شوند. نماد های وتجرات، وبصادر، ونوین، وخاور و وملل با گرایش منفی، متعادل اند.


۱۰:۱۰

بیشترین حجم معاملات 
تجلی ۳۲۲ میلیون سهم
خودرو ۱۳۳ میلیون سهم
وسکرد ۱۲۰ میلیون سهم
وبملت ۱۰۸ میلیون سهم
وتجارت ۸۳ میلیون سهم


۱۰:۱۰

اطلاعات_بازار
شاخص کل ۱,۲۷۹,۲۹۵     
۱۷۷۹.۴۱ واحد منفی
ارزش بازار ۵۱,۱۴۹,۸۷۰ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۷,۹۰۲ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۵۷۰  میلیارد سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فملی ۱۶۰۰ واحد منفی
فولاد ۱۵۳۹ واحد منفی
ومعادن ۷۵۶ واحد مثبت
فارس ۵۰۲ واحد مثبت
وبملت ۱۸۱ واحد مثبت
شپدیس ۱۸۰ واحد منفی
وپاسار۱۳۱  واحد مثبت


۱۰:۰۵

شیمیایی ها نیز با برتری فروشندگان در مدار منفی و متعادل داد و ستد می شوند. نوری،پترول، شسینا، آریا، شگویا، زاگرس، شبصیر، شفن، شصدف و شپدیس با معاملاتی منفی و متعادل همراه اند. در این میان نمادهای شگویا، فارس ،شاراک، پارس، کلر و شغدیر نیز با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند. شپلی، شکربن، شرنگی و شتوکا نیز نمادهای پرتقاضای گروه اند.


۱۰:۰۰

بیمه ای ها نیز با گرایش مثبت داد و ستد می شوند. نمادهای بساما، آسیا، وحکمت، پارسیان، بنو، ما و اتکام با گرایش مثبت، متعادل اند. نمادهای کوثر، ملت، البرز، ورازی و میهن نیز با گرایش منفی معامله می شوند. ودی، بپاس و اتکای نیز نمادهای مورد توجه گروه اند.


۹:۵۰

فلزات اساسی نیز با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند. نمادهای فولاد، فملی، فخوز، فلوله، فباهنر، هرمز، فجر، وتوکا، فاسمین و وسدید با گرایش منفی، متعادل اند. در این میان فروی، کیمیا، فنوال، زنگان، فرآور، فروس، فوکا، میدکو و فاهواز نیز با گرایش مثبت معامله می شوند. فنورد نیز تک نماد مورد توجه گروه است.


۹:۴۰

خودرویی ها امروز در مدار مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، خپارس، خزامیا و ختوقا با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. خبنیان و خکاوه نیز نمادهای پرتقاضای گروه اند. در این میان نمادهای خاور، خفنر، خمحور، ختور، خزر و خاذین با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۹:۳۰

پالایشی ها با فضایی منفی افت قیمت را تجربه می کنند.نمادهایشتران، شپنا، شبندر، شبریز، شاوان، شبهرن و شرانل منفی و متعادل داد و ستد می شوند. شپاس نیز تک نماد مثبت و متعادل گروه است.


۹:۰۰

بازار امروز با برتری نسبی خریداران آغاز به کار کرده است.


۸:۴۵
🔹برترین‌های تقاضای بورس
وآذر
کمند
فجام

🔹بیشترین عرضه بورس
غدشت
وسخوز
وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای فرابورس
کارا
سپیدما
آکورد

🔹بیشترین عرضه فرابورس
سدبیر

کد خبر 446516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =