روز از نو روزی از نو / حمایت‌های مقطعی تاثیر نداشت

به نظر می‌رسد شرایط منفی بازار طی چند روز آینده همراه با نوسان نرخ دلار ادامه خواهد داشت.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ تغییرات دامنه نوسان شاید بتواند جذابیت به بازار را برگرداند، اما همچنان حلقه مفقوده اعتماد بر جای خود باقی است و با طولانی شدن رکود نسبی بر بازار این موضوع از حافظه سرمایه‌گذاران پاک نمی‌شود.

علیرضا صادقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: قطار برجام به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود و خبرهای مثبت در راه است؛ همچنین دلار در سراشیب تند کاهشی قرار گرفته است و مجموعه عوامل مثبت و ‌منفی تفکر حاکم بر بازار را به سمت کاهش قیمت سهام سوق داده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد بازار سرمایه تحلیل‌پذیر نیست و با فروکش کردن انتظارات تورمی به جای افزایش پی بر ای هنوز احتیاط را چاشنی خود کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار بدهی نیز در مسیر رشد قیمتی و کاهش نرخ ytm همگام با سیاست‌های انقباضی سیاستگذار خود حرکت می‌کند و به نظر می‌رسد به زودی وارد کانال ۲۲ درصد خواهد شد.

به گفته وی، بازار سرمایه بعد از چند روز مثبت بودن به جای انتخاب مسیر تعادل معاملاتی چاره‌ای جز ایجاد صف فروش برای خود متصور نیست؛ البته شاید سیاست‌های جدید سازمان در خصوص تغییرات برداشت نقدی از اعتبار و باز شدن دامنه نوسان بتواند تا حدودی زیادی جذابیت به بازار را برگرداند، اما کماکان حلقه مفقوده اعتماد بر جای خود باقی است و با طولانی شدن رکود نسبی بر بازار این موضوع از حافظه سرمایه‌گذاران به راحتی پاک نمی‌شود.

این فعالان بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر طولانی شدن مذاکرات و نوسان زیاد دلار دو عامل اساسی بر تنش‌های بازار طی چند ماه اخیر بوده‌اند که حداقل می‌توان پیش‌بینی کرد تا نیمه اسفند ادامه خواهند داشت؛ در نتیجه به نظر می‌رسد شرایط منفی بازار طی چند روز آینده همراه با نوسان نرخ دلار ادامه خواهد داشت.

کد خبر 446394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =