۱۱ شرکت به پرتفوی " شستا " اضافه شد

"شستا" پرتفوی غیر بورسی ماه گذشته خود را با بخشی از سهام ۱۰ شرکت همچون سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، ملی نفتکش ایران، انتشارات علمی و فرهنگی، کشتی سازی اروندان، صنایع کاغذسازی قائمشهر و ... تشکیل داده است که هزینه تشکیل این سبد با ثبت بیش از ۲۴۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال رشد، در پایان ماه بالغ بر ۳۳۲ هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال اعلام شده است.

صدای بورس - شهربانو جمشیدی؛ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جریان فعالیت دی ماه امسال بخشی از سهام ۱۱ شرکت بورسی و غیربورسی را به پرتفوی سرمایه‌گذاری خود افزود و بدین منظور بالغ بر یک هزار و ۵۰۵ میلیون میلیون ریال هزینه پرداخته است.

صورت ریز سهام تحصیل شده

بر اساس این گزارش، شرکت‌هایی همچون سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری دارویی تامین، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌گذاری صدر تامین، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، مدیریت توسعه انرژی تامین، خدمات ارتباطی رایتل و اوراق مشارکت پذیرفته شده در بورس از جمله این موارد به شمار می‌رود. بر این اساس، هزینه خرید سهام شرکت‌های بورسی بیش از یک هزار و ۲۵۷ میلیون میلیون ریال و تحصیل سهام مجموعه‌ای غیربورسی بالغ بر ۲۴۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

۱۱ شرکت به پرتفوی " شستا " اضافه شد

خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها

بر اساس این گزارش، این مجموعه با سرمایه حدود یک هزار و ۶۳۶ میلیون میلیون ریالی در ماه گذشته در سهام ۲۳ شرکت بورسی و غیربورسی فعال در ۱۸ صنعت همچون کشاورزی دامپروری و خدمات وابسته به آن، استخراج کانه‌های فلزی، محصولات کاغذی، انتشار، چاپ و تکثیر، لاستیک و پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات و ... سرمایه‌گذاری کرده است.

طبق اطلاعات جدول زیر، هزینه سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه در دوره مذکور بیش از یک هزار و ۴۹۶ میلیون میلیون ریال افزایش یافته است و از مبلغ ۲۸۹ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال به بیش از یک هزار و ۷۸۵ میلیون میلیون ریال رسیده است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

۱۱ شرکت به پرتفوی " شستا " اضافه شد

پرتفوی بورسی

پرتفوی بورسی این مجموعه سرمایه‌گذاری در اولین ماه زمستان امسال شامل بخشی از سهام ۱۳ شرکت همچون سرمایه‌گذاری صدر تامین، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، کشیریانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری دارویی تامین، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و ... می‌شود. ارزش روز پرتفوی بورسی "شستا" در دوره مورد بررسی بالغ بر ۸۰ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال افت داشته است و از مبلغ یک هزار و ۳۴۰ میلیون میلیون ریال به یک هزار و ۲۵۹ میلیون میلیون ریال کاهش یافته است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

۱۱ شرکت به پرتفوی " شستا " اضافه شد

پرتفوی غیربورسی

"شستا" پرتفوی غیربورسی ماه گذشته خود را با بخشی از سهام ۱۰ شرکت همچون سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، ملی نفتکش ایران، انتشارات علمی و فرهنگی، کشتی‌سازی اروندان، صنایع کاغذسازی قائمشهر و ... تشکیل داده است که هزینه تشکیل این سبد با ثبت بیش از ۲۴۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال رشد، در پایان ماه بالغ بر ۳۳۲ هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال اعلام شده است.

۱۱ شرکت به پرتفوی " شستا " اضافه شد

صورت ریز معاملات واگذار شده

در پایان این گزارش می‌افزاید، این مجموعه سرمایه‌گذاری در ماه گذشته بخشی از اوراق مشارکت پذیرفته شده در بورس موجود در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را به ارزش ۹ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال فروخته است که سود حاصل از آن بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال ارزش‌گذاری شده است.

(ارقام به میلیون ریال است)

۱۱ شرکت به پرتفوی " شستا " اضافه شد

کد خبر 446347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =