با نخستین معدن طلای بورس آشنا شوید

۱۰ درصد سهام شرکت پویا زرکان آق دره (سهامی عام)  روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ برای اولین بار در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

۱۰ درصد سهام شرکت پویا زرکان آق دره (سهامی عام) روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ برای اولین بار در فرابورس ایران عرضه می‌شود. دامنه قیمتی ۱۷،۷۲۶ تا ۲۱،۶۶۶ ریال است. سقف هر کد ۲۴۰ سهم است که در صورت تخصیص نیاز به نقدینگی ۵۲۰ هزار تومان دارد. این شرکت، سود ۱۸ درصدی را در سررسید یکساله از طریق واگذاری اختیار تبعی فروش برای خریداران تضمین کرده است. براساس ارزشگذاری صورت گرفته روش‌های DDM، FCFE، NAV و کارشناسی رسمی دادگستری، ارزش هر سهم شرکت ۳۶،۴۷۹ است.

بررسی وضعیت درآمد و سودآوری فزر
این شرکت در صورت مالی شش ماهه ۱۴۰۰ خود بیش از ۱.۶ تن موجودی شمش طلا داشته است که با افزودن تولید ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا عیار ۲۴ در نیمه دوم سال، این شرکت امکان فروش ۲ تن طلا را در سال جاری دارد. ارزش این موجودی بیش از ۳.۲ هزار میلیارد تومان و سود برآوردی آن ۲.۷ هزار میلیارد تومان است. با لحاظ سود شش ماهه، این شرکت می‌تواند در سال جاری حدود ۲.۹ هزار میلیارد تومان معادل هر سهم ۹۶۷ تومان سودآوری داشته باشد. برای یک دوره مالی امکان تولید ۸۰۰ کیلوگرم شمش به ارزش فروش ۱.۳ هزار میلیارد تومان وجود دارد. هزینه‌های سالانه شرکت با لحاظ تورم ۳۰ درصدی، برای سال آتی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

با «فزر» آشنا شوید
شرکت پویا زرکان آق دره (سهامی عام) در سال ۱۳۷۷ تاسیس و بهره برداری از این معدن از سال ۱۳۸۲ شروع شده است. فعالیت اصلی شرکت استخراج کانسنگ طلا و فلزات همراه است. در حال حاضر بیش از ۲۳۰ معدن طلا با ظرفیت بیش از ۱۳ تن شمش طلا در کشور فعال هستند. براساس آخرین پروانه بهره برداری، این شرکت سالانه ۷۱۵ هزار تن کانسنگ پرعیار استخراج می‌کند و ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ کیلوگرم شمش طلا دارد که با افزایش بهره وری، قابلیت دستیابی به بیش از یک تن وجود دارد.
سرمایه شرکت سه هزار میلیارد ریال معادل سه میلیارد سهم است و کاملترین زنجیره تولید شمش طلا را دارد. شرکت پویا زرکان آق دره با نماد معاملاتی فزر، مالک محدوده‌های معدنی است. عملیات فرآوری و تولید شمش طلا از طریق شرکت‌های تابعه فرآوری پویا زرکان آق دره (سهامی خاص) و استحصال مواد معدنی تخت سلیمان (سهامی خاص) صورت می پذیرد که فزر مالک ۱۰۰ درصد سهام این دو شرکت است.

معادن شرکت پویا زرکان
شرکت پویا زرکان پنج محدوده معدنی در اختیار دارد؛

  • معدن طلای آق دره: این معدن با مساحت بیش از ۳۵ کیلومتر مربع دارای ذخایر غنی طلاست. شرکت با در اختیار داشتن ذخایر غنی و کافی، در حال حاضر تنها در ۱۱۲ هکتار از بیش از ۳۵۰۰ هکتار محدوده معدن طلا آق دره فعالیت معدن کاری و استخراج انجام می دهد. به منظور توسعه فعالیت‌ها مجوز اقدامات اکتشافی در ۴۶۰ هکتار دیگر از محدوده اخذ و اقدامات اکتشافی آن آغاز شده است. ذخیره فعلی شرکت بیش از ۱۰ میلیون تن است.
  • معدن تراورتن شکلاتی آق دره: این معدن با مساحت بیش از ۲.۳ کیلومتر مربع در سال‌های اخیر مورد اکتشاف قرار گرفته است. پس از موافقت شورای عالی معادن، گواهی کشف این معدن در سال ۱۴۰۰ صادر شده است. این معدن با در اختیار داشتن یکی از مرغوب ترین سنگ‌های تراورتن، ذخیره قطعی بیش از ۴۲۰ هزار تن و احتمالی ۸۵۰ هزار تن را دارد.
  • معدن روی داغ دالی:این معدن با مساحت بیش از ۲۰ کیلومتر مربع دارای ذخایر غنی روی و دارای پتانسیل طلاست و در سال‌های اخیر توسط نیروی متخصص این شرکت، مورد اکتشاف قرار گرفته است. این معدن ذخیره قطعی ۵۲۰ هزار تن و احتمالی ۱.۵ میلیون تن روی با عیار ۳.۷ درصد است.
  • • محدوده گور گور:این محدوده با مساحت بیش از ۱۷ کیلومتر مربع از جمله ذخایر شرکت برای سال‌های آتی است. اکتشافات اولیه در معدن طی سال‌های گذشته انجام شده و با توجه به نتایج مناسب و امید بخش، اقدامات اکتشاف تکمیلی در برنامه شرکت قرار دارد.
  • محدوده آرپاچای: این محدوده با مساحت بیش از ۱۲ کیلومتر مربع از جمله ذخایر شرکت برای سال‌های آتی است. اقدامات اکتشافی و حفاری به روش core گیری، با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است، که نتایج امید بخشی داشته است.

طرح‌های توسعه ای
به منظور خلق ارزش افزوده بیشتر و افزایش منافع سهامداران، شرکت اقدام به اجرای طرح‌های توسعه به شرح زیر کرده است:

  • طرح توسعه هیپ لیچ طلا: این طرح با هدف تولید شمش طلا از خاک‌های کم عیار و باطله معادن شرکت در دست اجراست.
  • طرح کارخانه فرآوری کنسانتره روی: این کارخانه با هدف فرآوری کانسنگ روی در معدن داغ دالی و تولید کنسانتره روی در حال طراحی و ساخت است.
  • طرح کارخانه فرآوری سنگ تراورتن: با اخذ مجوز استخراج از معدن سنگ تراورتن، این کارخانه با هدف فرآوری سنگ تراورتن در حال طراحی و ساخت است.
کد خبر 446251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی GB ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام میخواستم سهام بخرم لطفا